Gå til innhold

kan en urinveisinfeksjon gå over av seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en urinveisinfeksjon etter en operasjon nylig. Fikk noe antibiotika som jeg gikk på noen dager og som jeg fikk med meg hjem. Jeg synes ikke at det svir men det gjør vondt i skjeden når jeg tisser eller presser.

Hvis jeg ennå ikke er ferdig med denne infeksjonen kan den like så godt gå over av seg selv? Eller må jeg oppsøke fastlegen. Har ikke fått time før den 21. Kan man komme tidligere pga sånne ting eller?

noen råd/tips?

Gjest tottlå
Skrevet

En urinveisinfeksjon går vel ikke over av seg selv??

Jeg vet ikke, men hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt til legekontoret i morgentidlig. Da kan folk som, forhåpentligvis, vet bedre svare deg!!!

Skrevet

Ja, man kan komme inn tidligere når det er akutt behov for det, du må bare forklare helt enkelt hva det er når du ringer.

Men om du har vondt i skjeden så er det vel ikke urinveisbetennelse, men betennelse i skjeden?

Skrevet

Går ut fra du kan be sekretæren sjekke urinprøven din for å se om du har urinveisinfeksjon, og så kan legen skrive en resept til deg innimellom et par pasienter.

Skrevet

Går ut fra du kan be sekretæren sjekke urinprøven din for å se om du har urinveisinfeksjon, og så kan legen skrive en resept til deg innimellom et par pasienter.

Ok tror jeg prøver det alternativet :)

Skrevet

Ok tror jeg prøver det alternativet :)

Sikkert greit å ringe først og høre om det er ok.

Gjest lurt altså
Skrevet

Du får også et supert ufarlig middel på helsekosten. Det heter crane-max tror jeg. Det virker ofte vel så bra som pencilin. Det inneholder tranebær og en ingridiens til som skal ta bena av bakteriene eller noe sånt.

Skrevet

Du får også et supert ufarlig middel på helsekosten. Det heter crane-max tror jeg. Det virker ofte vel så bra som pencilin. Det inneholder tranebær og en ingridiens til som skal ta bena av bakteriene eller noe sånt.

"inneholder tranebær og en ingridiens til som skal ta bena av bakteriene eller noe sånt."

hehe- trodde man måtte ta livet av bakteriene for å bli kvitt en infeksjon, kan det holde med en amputasjon da?

Skrevet

Det kan gå over av seg selv, spis masse c-vitaminer for å surne urinen eller drikk tranebærjuice.

Gjest lurt altså
Skrevet

"inneholder tranebær og en ingridiens til som skal ta bena av bakteriene eller noe sånt."

hehe- trodde man måtte ta livet av bakteriene for å bli kvitt en infeksjon, kan det holde med en amputasjon da?

Vel, du vet uten ben liten fremkommelighet...; )

Her fant jeg den på nett, men jeg pleier å kjøpe på helsekostbutikker.

http://www.herbaservice.no/product_info.php/products_id/175

Gjest BareAnna
Skrevet

Her jeg bor så er det bare å levere inn en urinprøve på "labben" på legesenteret. Så bare venter man og får vite om prøven er positiv eller negativ med en gang.

Er den positiv så sier "labben" fra til legen og man får resept med en gang, evt time hos vakthavende lege.

Skrevet

Forresten, er du sikker på at du fikk riktig antibiotika? Ble bakteriene testet mot medisinen?

Gjest Strawberrygirl
Skrevet

Jeg har vært plaget av urinveisinfeksjon nå og da i snart 20 år så jeg vet litt om det! ;-)

Har fått beskjed fra en lege en gang at: Ja, det kan gå over av seg selv, hvis du tar masse c-vitaminer samtidig som du drikker masse, vann, ren juice. Du kan da klare å på en måte "skylle ut" bakteriene. Dette sa i alle fall legen til meg.

Du burde få sjekket det uansett, for hvis du går med urinveisinfekskjon for lenge kan det gå over til nyrebekkenbetennelse, og det vil du i alle fall IKKE ha!!

Jeg ble lagt inn på Aker Sykehus en påske i min ungdom pga. det. (vi visste ikke hva det var men fikk vite etter masse undersøkelser at det var nyrebekkenbetennelse pga urinveisinfeksjon)Det gjorde fryktelig vondt, nesten værre enn en fødsel. Så jeg anbefaler alle som har symptomer til uvi, å sjekke hos lege. Drikk masse!

Det som er så "dritt" med uvi er jo at hvis man først har fått det en gang, har man veldig lett for å få det igjen senere, dessverre!

Jeg har klart å holde det vekk, ved at jeg alltid drikker mye vann, tar C-vitaminer hver dag og en tranebærkapsel hver dag!

Man behøver ikke kjøpe tranebær juice, mye bedre å ta det i kapselform, fås kjøpt i alle helsekostforretninger!

Hvis du har fått svie etter en antibiotika kur, er det veldig vanlig å få sopp, for antibiotikaen ødelegger den naturlige floraen vi har der "nede", og sopp kan kjennes ut som om det svir litt på en måte.

Håper det ordner seg fort for deg, lykke til!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...