Gå til innhold

Jeg vil ha vin i matbutikkene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er teit at jeg ikke kan kjøpe meg rødvin når jeg handler inn til helgen, eller andre dager også. Hvorfor skal jeg kunne kjøpe øl og ikke vin?

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

4

• Moraki

4

• MsSophie

4

• Goliath

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vil også ha vin i matbutikkene.

Venter og venter på den dagen noen forandrer på firkanta regler i dette landet.

:)

Skrevet

Fordi vin er ganske mye sterkere enn pils :-)

"............................"

fei1365380229
Skrevet

Jeg vil også. Jeg er overhodet ikke enig med politikken til partiene som sier ja til vin i butikken, men akkurat dette er jeg enig i.

Det kan da vel ikke være så veldig mye farligere med vin enn rusbrus. Vet at det er mye mer alkohol i vin, men det er ikke mange som klarer å "bøtte nedpå" med vin heller da.

Unntatt i russetiden hvor jeg tok en "svart katte" (kan ikke tysk) på 2 min og 18 sekunder. Det var ikke lurt, fikk megavondt i magen, ble full og drakk ikke hvitvin på 15 år.

Skrevet

Jeg vil også ha vin i matbutikkene.

Venter og venter på den dagen noen forandrer på firkanta regler i dette landet.

:)

Det er fordi Norge et idiotisk pottitt-land med en gjeng knehøner som later som de styrer landet til nordmenns eget beste. Kyss meg i*.

Skrevet

Jeg vil også. Jeg er overhodet ikke enig med politikken til partiene som sier ja til vin i butikken, men akkurat dette er jeg enig i.

Det kan da vel ikke være så veldig mye farligere med vin enn rusbrus. Vet at det er mye mer alkohol i vin, men det er ikke mange som klarer å "bøtte nedpå" med vin heller da.

Unntatt i russetiden hvor jeg tok en "svart katte" (kan ikke tysk) på 2 min og 18 sekunder. Det var ikke lurt, fikk megavondt i magen, ble full og drakk ikke hvitvin på 15 år.

Er helt enig med deg, vin er ikke farlig. Og hvorfor skulle det være så mye farligere å kjøpe 12% alkohol enn 5%? Det er da bare å kjøpe mere mengder øl, og da blir det like farlig eller farligere. De fleste kan godt drikker flere 'halvlitre', men jeg vet ikke om mange som drikker flere liter vin.

Skrevet

Er helt enig med deg, vin er ikke farlig. Og hvorfor skulle det være så mye farligere å kjøpe 12% alkohol enn 5%? Det er da bare å kjøpe mere mengder øl, og da blir det like farlig eller farligere. De fleste kan godt drikker flere 'halvlitre', men jeg vet ikke om mange som drikker flere liter vin.

Da kjenner du ikke meg :-)

Skrevet

Da kjenner du ikke meg :-)

Ikke så vidt jeg vet:) Mener du virkelig at det ville være farlig for deg å ha vin i butikkene for da ville du drikke så mange flere litre enn om du kjøpte det på polet?

Skrevet

Ikke så vidt jeg vet:) Mener du virkelig at det ville være farlig for deg å ha vin i butikkene for da ville du drikke så mange flere litre enn om du kjøpte det på polet?

Jeg svarte ikke deg bebba :-) Jeg svarte han som sa ingen drikker flere liter vin :-)

Skrevet

Jeg svarte ikke deg bebba :-) Jeg svarte han som sa ingen drikker flere liter vin :-)

Det var jeg som skrev at de fleste drakk mere mengder øl enn vin, og derfor lik alkoholmengde.

Skrevet

Jeg syntes det er helt greit å selge vin på vinmonopolet. For min del kunne de godt solgt øl der også.

Skrevet

Jeg syntes det er helt greit å selge vin på vinmonopolet. For min del kunne de godt solgt øl der også.

Ja de kan godt selge begge deler der, men jeg vil ha vin i matbutikkene.

Skrevet

Ja de kan godt selge begge deler der, men jeg vil ha vin i matbutikkene.

...og jeg synes Norge fører en helt grei alkoholpolitikk. Sammenlignet med andre land som har mer liberal politikk, så er skadevirkningene mht alkoholforbruk mye mindre her i landet enn f. eks. Danmark og Frankrike.

Skrevet

...og jeg synes Norge fører en helt grei alkoholpolitikk. Sammenlignet med andre land som har mer liberal politikk, så er skadevirkningene mht alkoholforbruk mye mindre her i landet enn f. eks. Danmark og Frankrike.

Hvor mange har dødd av metanolforgiftning i Danmark eller Frankrike? Hvor blir det registrert med ulovlig salg?

Skrevet

Hvor mange har dødd av metanolforgiftning i Danmark eller Frankrike? Hvor blir det registrert med ulovlig salg?

Det har jeg ikke peiling på.....har du?

Og det er vel heller et spørsmål om pris enn tilgjengelighet.

Skrevet

Det var jeg som skrev at de fleste drakk mere mengder øl enn vin, og derfor lik alkoholmengde.

Å, der kan du se. Det er for sent for meg nå. Nå er det senga neste altså :-)

Skrevet

Dårlig gjort altså. Nå som jeg ramla inn på ranglere og alt... Skikkelig dårlig timing idag...

Skrevet

Dårlig gjort altså. Nå som jeg ramla inn på ranglere og alt... Skikkelig dårlig timing idag...

Skrevet

Det har jeg ikke peiling på.....har du?

Og det er vel heller et spørsmål om pris enn tilgjengelighet.

Nei statistikk vet jeg ikke, men har aldri hørt om noen som har kjøpt hjemmebrent i Frankrike.

Skrevet

Etter hvor mange liter vin?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...