Gå til innhold

Hvilken bil bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Gjest Skal bytte ut en gammel Golf
Skrevet

Jeg har nå funnet noen favoritt-biler, som står både i fht pris jeg klarer - og utseende (samt motor etc)...

Jeg står nå mellom Kia Sephia LSX, Hyundai Accent LS og Daewoo Nubia...

Alle bilene er 97 el 98-modeller.

Hvilken av disse bør jeg velge?

vennligst ikke anbefal meg diverse andre, da jeg antakelig ikke har råd ;-)

Takk til dere som vil gi meg råd her!

Gjest mitt svar!!!!
Skrevet

Jeg ville klart valgt Kia, da jeg vet at denne bilen er det bedre kvalitet på enn de to andre du nevnte... Daewoo ruster desutten veldig fort, og den er koreansk, og de er ikke så kjente for sine biler akkurat...

Skrevet

Er det ikke Daewoo som byttet navn til Chevrolet ved nyttår da?

Ville gått for den i så fall, med Hyundai på andreplass.

Hovedsaklig fordi man vel får noe mer for pengene med Daewoo pr. i dag på bruktmarkedet - selv om forskjellen vel ikke er veldig enorm.

Skrevet

Jeg ville klart valgt Kia, da jeg vet at denne bilen er det bedre kvalitet på enn de to andre du nevnte... Daewoo ruster desutten veldig fort, og den er koreansk, og de er ikke så kjente for sine biler akkurat...

...alle de bilmerkene er faktisk koreanske...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Alle taxisjåførene og bilmekanikerne jeg kjenner sier at man bør kjøpe japansk.

Toyota er visst det helt store.

thuva1365380402
Skrevet

Alle taxisjåførene og bilmekanikerne jeg kjenner sier at man bør kjøpe japansk.

Toyota er visst det helt store.

Vi har også akkurat kjøpt ny bruktbil, og fikk beskjed av et verksted vi bruker å kjøpe japansk. De ser jo hver dag hvilke biler som får rust, har problemer etc. Så vi endte opp med en toyota corolla stv 96 modell. Har hatt 2 toyota tidligere og de var 83 og 88 modeller. Og har vært billige å kjøpe. Tenkte vi nå skulle ha en litt dyrere bil som hadde gått lite.

Lykke til med kjøp av bil.

Skrevet

Det kan fort bli dyrt å kjøpe "billig".

Koreanske biler har spesielt to negative sider ved seg, ikke minst vedrørende såpass gamle biler fra Korea..

Det ene er lav kvalitet. Du må regne med en del verkstedsutgifter.

Det andre er bruktbilverdi. Nå er vel det en av grunnene til at du velger en slik bruktbil i første omgang.

Men når en slik bil passerer ~ 10år, så kan du ikke regne med å få noe igjen for den - annet enn "småpenger".

Gjest mitt svar!!!!
Skrevet

...alle de bilmerkene er faktisk koreanske...

ups, der ser du hvor mye jeg vet, men har _hørt_ at Daewoo ikke er noe bra, derfor jag skrev det jeg skrev. Og ja, den bytter navn til Chevrolet nå..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...