Gå til innhold

Omsorg :D


ETH-Lei

Anbefalte innlegg

Jeg er så sliten idag. Følte jeg måtte skrive litt ettersom det hjalp sånn forrige gang jeg gjorde det.

Er så lei av å rakke ned på meg selv og så lei av å ha dårlig samvittighet at jeg kan kaste opp. Har så lyst til at noen bare holder rundt meg og sier alt går bra.

Så deilig det må være å ha en religion som gir deg en grunnleggende trygghet? En kjærlighet som alltid er der for deg? Nå er jeg en som sannsynligvis aldri kan tro på noe sånt.

Jeg har kjæreste, men når jeg blir sånn jeg er nå så takler jeg ikke nærhet, men på den annen side så vil jeg bare bli tatt hånd om med en moderlig figur som forstår meg og har fullt med kjærlighet til meg.

Jeg er ganske lei meg nå. Huff, nå plager jeg dere med problemene mine :) typisk. er så lei av å synes synd på meg selv også. hehe. håpløst.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Religion trenger jo ikke være kristendom med gud og jesus da. Andre livssyn er kanskje lettere å følge, og gir like stor trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Religion trenger jo ikke være kristendom med gud og jesus da. Andre livssyn er kanskje lettere å følge, og gir like stor trygghet.

For min del er det ikke noe alternativ, for jeg tror bare det er EN Gud:)

Men, til det du skrev, Tjohooo: Kristendommen er vel ikke noe komplisert? Hvilken religion kan egentlig være "lettere" og tryggere enn kristendommen? Det er faktisk bare å tro-det er det eneste kravet.

"For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave." (Ef. 2,8)

Gud i kr. dommen er en kjærlig, tilgivende far som vil deg det beste. Jeg kan i hvert fall ikke se noe bedre:)

Når det er sagt kan jo ikke religion fikse alt. Men at min religion/Gud gir meg mye hjelp og trøst, er det ingen tvil om.

beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Hei!

Trist å høre at du har det vondt.Alle har vi behov for omsorg, det å bli sett, elsket og berørt. Behovet er der om en er stor, liten, gammel eller ung.

Jeg er kristen(se gjerne mitt svar til tjohooo), og det gir meg en stor dose trøst og trygghet i livet, ja:) Kan virkelig anbafales;)

Men fordi om man er troende, er man jo ikke skånet for verdens problemer. Alt blir ikke rosenrødt.Religionen kan imidlertid hjelpe deg å komme gjennom det vanskelige.

Omsorgen fra Gud er noe for seg selv, og den kan ikke sammenlignes med den vi mennesker viser hverandre. Likevel kan ikke religion erstatte menneskelig kontakt, mener jeg. Derimot tror jeg Gud kan åpenbare seg/sin kjærlighet gjennom vanlige mennesker. Jeg har møtt mange "engler" på min vei, og ønsker det samme for deg:)

*Sender over en virtuell klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

For min del er det ikke noe alternativ, for jeg tror bare det er EN Gud:)

Men, til det du skrev, Tjohooo: Kristendommen er vel ikke noe komplisert? Hvilken religion kan egentlig være "lettere" og tryggere enn kristendommen? Det er faktisk bare å tro-det er det eneste kravet.

"For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave." (Ef. 2,8)

Gud i kr. dommen er en kjærlig, tilgivende far som vil deg det beste. Jeg kan i hvert fall ikke se noe bedre:)

Når det er sagt kan jo ikke religion fikse alt. Men at min religion/Gud gir meg mye hjelp og trøst, er det ingen tvil om.

beste hilsen

Ja, mange finner trøst i kristendommen, og ser kanskje diverse usannsynlige hendelser som symbolske, mens andre henger seg totalt opp i det at det f.eks. ikke er fysisk mulig å gå på vannet.

Uansett kan en jo prøve å tro litt mer på seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremei

Ja, mange finner trøst i kristendommen, og ser kanskje diverse usannsynlige hendelser som symbolske, mens andre henger seg totalt opp i det at det f.eks. ikke er fysisk mulig å gå på vannet.

Uansett kan en jo prøve å tro litt mer på seg selv :)

Å tro på seg selv(uansett hva du tror på ellers) er aldri feil, nei:) Det har du helt rett i.

Selvsagt er det ikke lett å "bare" tro (på kristendommen altså) alltid heller. Det er jo så mye man ikke forstår!Masse overnaturlige greier, ja. Men å gå på vannet blir en fillesak for meg når jeg ser på verden rundt meg. Står Gud bak alt dette, bør han søren meg kunne gå på vannet og!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Å tro på seg selv(uansett hva du tror på ellers) er aldri feil, nei:) Det har du helt rett i.

Selvsagt er det ikke lett å "bare" tro (på kristendommen altså) alltid heller. Det er jo så mye man ikke forstår!Masse overnaturlige greier, ja. Men å gå på vannet blir en fillesak for meg når jeg ser på verden rundt meg. Står Gud bak alt dette, bør han søren meg kunne gå på vannet og!:)

Og mange vil se det andre veien: Det går ikke an å gå på vannet, det var løgn, da kan ikke Gud stå bak resten heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Og mange vil se det andre veien: Det går ikke an å gå på vannet, det var løgn, da kan ikke Gud stå bak resten heller. :)

Hmm.Ja, sånn kan man jo tenke.

Jeg tenker slik: Gud er jo ikke menneske-han står over, kan trosse, naturlovene.

Når jeg ser på verden blir jeg sikker på at det finnes en Gud. Synes det er helt usannsynlig at jorda ble til ved et Big Bang,helt tilfeldig, uten noen som helst styring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Trist å høre at du har det vondt.Alle har vi behov for omsorg, det å bli sett, elsket og berørt. Behovet er der om en er stor, liten, gammel eller ung.

Jeg er kristen(se gjerne mitt svar til tjohooo), og det gir meg en stor dose trøst og trygghet i livet, ja:) Kan virkelig anbafales;)

Men fordi om man er troende, er man jo ikke skånet for verdens problemer. Alt blir ikke rosenrødt.Religionen kan imidlertid hjelpe deg å komme gjennom det vanskelige.

Omsorgen fra Gud er noe for seg selv, og den kan ikke sammenlignes med den vi mennesker viser hverandre. Likevel kan ikke religion erstatte menneskelig kontakt, mener jeg. Derimot tror jeg Gud kan åpenbare seg/sin kjærlighet gjennom vanlige mennesker. Jeg har møtt mange "engler" på min vei, og ønsker det samme for deg:)

*Sender over en virtuell klem*

:) Tusen takk for svaret ditt. Er så mye godt i å bli hørt fra noen som bryr seg litt. Har ikke fått sjekket svarene før nå,! ellers hadde jeg svart med en gang.

Det ligger så mye godt i kristendommen din/deres. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting blir bedre. Kanskje allerede i dag? En god natts søvn kan hjelpe på mye.

Ønsker deg en god kveld. ;-)

Hehe :) Sant d. Søvn hjelper en god del. Gir pittelitt energi som man kan prøve å benytte til det bedre.

Føler meg litt bedre nå, og er så deilig å bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion trenger jo ikke være kristendom med gud og jesus da. Andre livssyn er kanskje lettere å følge, og gir like stor trygghet.

Selvfølgelig, var bare nærliggende å bruke kristendommen som et eksempel på religion ettersom vi bor i Norge. Orker ikke skrive for objektivt og rent når jeg skriver følelser her på forumet, d gjør jeg nok av når jeg mekker teorier i fritiden min :) Oj, nå kom jeg langt uti tankene mine, tok du sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Selvfølgelig, var bare nærliggende å bruke kristendommen som et eksempel på religion ettersom vi bor i Norge. Orker ikke skrive for objektivt og rent når jeg skriver følelser her på forumet, d gjør jeg nok av når jeg mekker teorier i fritiden min :) Oj, nå kom jeg langt uti tankene mine, tok du sammenhengen?

Tok du an eller ;)

Nei er bare trøtt nå jeg...

Men en type selvmekket tro som ikke trenger å være svevende, men basert på filosofi, bør jo selv den mest hardnakkede realisten kunne støtte seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...