pedere Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hei.Er en gutt på 22 år. Har problemer med at øynene mine dirrer/vibrerer når jeg skal se til venstre. Det er verst til venstre ihvertfall. Har hatt dette siden jeg var liten.Gikk hos en øyespes. da. Holdt hodet litt på skakke til venstre når jeg var mindre.Når jeg lukker det venstre øyet blir det bedre,da klarer jeg å feste det høyre øyet. Men lukker jeg det høyre øyet, dirrer det venstre øyet nesten hele tida.Når jeg ser til høyre er det ingen problemer.Da fester blikket seg med en gang.Men dette forekommer ikke hele tiden. Øynene klarer for det meste å samkjøre. Det er også ille når jeg kjører bil når det er mørkt.Kan hende det har no å si at det kommer nye synsinntrykk hele tiden da.Mins å huske da jeg var liten at øyespes. sa at det var en sene som kunne være for stram,og at det var mulighet for å operere det, men det var ikke sikkert det ville bli no bedre.Men det ville ikke bli verre. Og at det bare var en ca. 7 stk i Norge som hadde dette på den tida.(Er ikke 100 % sikker på dette.) Vi ville vente å se åssen det blei med åra.Men jeg syns det har blitt verre nå. Må vri hodet litt til venstre for at øynene mine skal stå stille , når jeg skal se rett fram.Jeg lurer da på om dere har vært borti lignende tilfeller før, eller hva dette kalles. det er en plage for meg noen ganger.Får vondt i hodet når jeg må anstrenge meg.Hva kan eventuelt gjøres/laser/operasjon/briller/.Hilsen Meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173204-synsforstyrrelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Sannsynligvis er det "nystagmus" du har; en helt spesiell form for bevegelse av øynene. Har ikke andre råd enn at du må be fastlegen om en henvisning til øyelege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173204-synsforstyrrelse/#findComment-1153188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.