stosen Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Heisann! Jeg er fast ansett i et rederi, og jobber på en fiskebåt. Ut i fra hva jeg forstår, regnes vi fiskere som selvst.næringsdrivende. Jeg er nå blitt sykemeldt for tre uker. Jeg lurer da på hvordan regnes ut/hva har jeg krav på i sykepenger? mvh, Stian O.([email protected]) 0 Siter
Dr. Frankenstein Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Det vet jeg fint lite om. Men jeg vet at næringsdrivende generelt har mye dårligere trygderettigheter enn arbeidstagere. Hvis du er registrert som selvstendig næringsdrivende, er det ikke sikkert du har krav på sykepenger i det hele tatt. Ta kontakt med det lokale trygdekontoret. De vil mest sannsynlig kunne svare deg med langt bedre presisjon og sikkerhet enn de her inne kan gjøre. 0 Siter
Gjest sosionomen Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Det vet jeg fint lite om. Men jeg vet at næringsdrivende generelt har mye dårligere trygderettigheter enn arbeidstagere. Hvis du er registrert som selvstendig næringsdrivende, er det ikke sikkert du har krav på sykepenger i det hele tatt. Ta kontakt med det lokale trygdekontoret. De vil mest sannsynlig kunne svare deg med langt bedre presisjon og sikkerhet enn de her inne kan gjøre. Som selvstendig næringsdrivende vil du ha krav på sykepenger etter 16. fraværsdag. Med mindre du har egen forsikring dekker ikke trygdekontoret de første 16. dagene av sykefravær slik som det gjøres for andre arbeidstakere. Ta kontakt med trygdekontoret ditt så får du vite mer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.