Gå til innhold

Lite dilemma - hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt kjedelig situasjon
Skrevet

En venninne av meg mistet mobilen sin i fylla for en stund siden.

Dette var litt kjipt for henne, så hun bestemte seg for å finne opp en historie om at hun ble ranet. Hun meldte så dette til politiet og krevde erstatning av forsikringsselskapet. I tillegg sa hun at flere dyrebare ting ble stjålet.

Hun navnga meg som vitne uten å spørre meg om det var greit først.

Nå krever forsikringsselskapet at vitnene også skriftlig skal fortelle hva som skjedde.

Jeg har IKKE lyst til å lyve til verken politi eller forsikringsselskap!!!

Hva gjør jeg? Vil jo ikke miste vennskapet til min venninne pga. dette heller...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

2

• Prozak

2

• hare1365380455

2

• ShitDiddelyDo

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du lar venninna seile sin egen sjø. Makan til nek!

Hun kunne bare sagt hun hadde hatt den i jakkelomma si og at den på mystisk vis forsvant (lommetyv?).

I stedet konstruerer hun på ramme alvor en historie om ranere og vitner.

Det er ikke til å fatte.

Skrevet

Teit venninne. (Er det egentlig så farlig om du mister henne?)

Skrevet

Hehe... Hun hadde ikke fått mye hjelp av meg iallefall!

Skrevet

Ah hun driver forsikringssvindel er jo hennes problem. Men ikke - jeg gjentar : IKKE - la deg dra med i det. Du må være rimelig luftig mellom ørene for å oppgi en venninne som svindelvitne uten å spørre først.

"..........................."

Skrevet

Når hun gjør noe sånt er hun ingen venninne (ikke en god en i alle fall). Så hva er problemet? Du sier selvfølgelig sannheten. Det er stor sjanse for at de finner ut av dette. Evt ved at deres forklaringer ikke stemmer overens. Kanskje "venninna" di til slutt innrømmer at det var løgn. Og da får DU problemer.

Skrevet

Du lar venninna seile sin egen sjø. Makan til nek!

Hun kunne bare sagt hun hadde hatt den i jakkelomma si og at den på mystisk vis forsvant (lommetyv?).

I stedet konstruerer hun på ramme alvor en historie om ranere og vitner.

Det er ikke til å fatte.

Amen!

Skrevet

Jeg ville IKKE skrevet under en falsk forklaring. Tenk på konsekvensene for deg dersom det blir avslørt!

Skikkelig dårlig gjort av venninna di å trekke deg inn i det. Ganske tett i kålen å dikte opp enn slik historie også.

Ikke bli med på det! Fortell henne ganske rolig at du ikke er villig til å gjøre deg selv til lovbryter og komme i trøbbel med både ordensmakt og forsikringsselskap som følge av at hun ljuger.

Skrevet

Si til henne at enten skriver du det som er sant, eller så skriver du ikke et kløyva ord.

Og si henne rett ut hva du mener om det hun driver med.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det er bare en ting å gjøre: Les, og ta til deg, alle svarene du hittil har fått. Forsikringssvindel (som du blir en del av om du gir forklaring som passer med hennes) er en alvorlig sak som kan få konsekvenser for deg i ettertid. Sikker på at ikke venninna di ble full og har vært det siden? Snakk om brødhue!

Gjest Vær ærlig!
Skrevet

Er du med på dette er du også kriminell!

Selvfølgelig sier du sannheten.

Og i samme slengen sørger du for at forsikringsselskapet går igjennom forsikringshistorikken til denne damen. Er det ikke noe mer her? kansje de(som så ofte) finner biler som er krasjet på mystisk vis...klær og ting som er stjålet på utenlandsturene hennes....osv.

Dette kan du gi anonymt tips om, hun får aldri vite at du har hintet. Bare be om diskresjon.

Hun kan ha vært innom flere selskapet og svindlet til seg litt her og litt der. BE DEM SJEKKE!

Slike korrupte kunder sørger for at premien flyr i været for vanlige redelige kunder. Du hjelper deg selv og andre kunder ved å si ifra.

Og hvilken venn er hun for deg, som prøver å gjøre deg kriminell? Ingenting å samle på!

Skrevet

Lyger du er du likestilt med henne juridisk og kan bli tiltalt for forsikringssvindel.

Skrevet

Ikke la deg presse til dette. Det er jo svindel. Så råttent å dra deg inn i dette - er hun helt tett i potta eller.

Jeg ville blitt rasende, og det kan da ikke være store tapet å miste henne som venninne - hvis det blir utfallet om du nekter.

Var du i det hele tatt i nærheten av henne/sammen med henne den kvelden hun rota bort mobilen?

Nei fader, jeg hadde lekset henne opp, og hadde hun ikke skjønt, så hadde jeg tatt en telefon til politiet og sagt at dette har DU ikke noe kjennskap til.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg sikkert var der, men det var en forferdelig fest og jeg var så full at jeg ikke husker noe.

Da har jeg ikke sagt at min venninne løy, og heller ikke støttet historien hennes.

Skrevet

Ser du skriver du ikke vil miste din venninne så da vil jeg tro Skorpionfisken sin løsning ville vært det beste. Blir venninna di sur så si at alternativet ville vært å si sannheten for hun vil vel ikke du skal havne i trøbbel med politi etc pga hennes egen feil?

I prinsippet er jeg ellers enig med de andre - skikkelig lumpent gjort av henne å oppgi deg som vitne uten å sjekke med deg først, når historien er helt falsk.

Håper jeg ikke har så teit venninner...

Skrevet

Ser du skriver du ikke vil miste din venninne så da vil jeg tro Skorpionfisken sin løsning ville vært det beste. Blir venninna di sur så si at alternativet ville vært å si sannheten for hun vil vel ikke du skal havne i trøbbel med politi etc pga hennes egen feil?

I prinsippet er jeg ellers enig med de andre - skikkelig lumpent gjort av henne å oppgi deg som vitne uten å sjekke med deg først, når historien er helt falsk.

Håper jeg ikke har så teit venninner...

er...teite, even :P

Gjest Uglefar
Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg sikkert var der, men det var en forferdelig fest og jeg var så full at jeg ikke husker noe.

Da har jeg ikke sagt at min venninne løy, og heller ikke støttet historien hennes.

Da hadde hun(trådstarteren) løyet!

Om hun absolutt vil dekke denne svindleren, så får hun bare si at hun ikke ønsker og være politivitne, og at hun heller ikke vil gi noen begrunnelse.

Men hadde jeg vært henne ville jeg vært ærlig og sagt sannheten.

Hun kan uansett(uavhengig av dette) tipse forsikringsselskapet anonymt, om at de bør sjekke historikken for sikkerhetsskyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...