Gå til innhold

Lite dilemma - hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Du lar venninna seile sin egen sjø. Makan til nek!

Hun kunne bare sagt hun hadde hatt den i jakkelomma si og at den på mystisk vis forsvant (lommetyv?).

I stedet konstruerer hun på ramme alvor en historie om ranere og vitner.

Det er ikke til å fatte.

Helt enig.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

2

• Prozak

2

• hare1365380455

2

• ShitDiddelyDo

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hun kunne bare sagt hun hadde hatt den i jakkelomma si og at den på mystisk vis forsvant (lommetyv?).

Det er ikke til å fatte.

Også enig med SDD.

Skrevet

Du må ikkje finne på å lyge! Det er straffbart. Du blir medskuldig i svindel og greier...

Men kva du skal gjere - det går vel ikkje an å seie at du ikkje hugsar heller. For det første er det vel litt søkt at ein ikkje hugsar eit ran! For de andre seier du jo da indirekte at ho snakkar sant.

Søren også, det var dårleg gjort av veninna di å dra deg inn i det der.

Går det an å nekte å avgi forklaring?

Gjest nickless
Skrevet

Hadde vært no problem for meg å leve uten en sånn "venninne". Hva kan hun finne på neste gang? Kanskje hun går bak din rygg da? Lyger om deg?

Tenk litt frem.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Du må ikke rote deg oppi dette.

Dette får være en liten lærepenge til venninnen din, som hun selv må komme seg ut av.

Ørkenvandreren
Skrevet

Er det mulig?

Venninnen din må da være grenseløs dum. Greit nok å være det på egne vegne, men her prøver hun å dra deg inn i dritten.

Du må _ikke_ under noen omstendighet bli med på dette. Jeg nærmest garanterer deg at politiet (og trolig også forsikringsselskapet) lett plukker saken fra hverandre når den er til de grader oppkonstruert. Å vitne falskt er selvfølgelig straffbart, og du vil selv bli anmeldt og straffeforfulgt. I tillegg kan det godt være at du vil få problemer med å skaffe deg forsikringer på et senere tidspunkt.

Nei, fortell "den gode" venninnen din (hvor "god" er hun når hun drar deg inn i dette...) at det beste hun kan gjøre, før løgnen er godt for langt, er å innrømme sin falske forklaring. Hun vil ikke slippe unna, her snakker vi bare om skadebegrensning.

For et kjøtthue av et kvinnfolk... *rister på hodet*

Ørkenvandreren
Skrevet

Det er ikke til å fatte.

Den historien ville ikke hjulpet i forhold til forsikringsselskapet.

Den som melder et tap må selv sannsynliggjøre at tapet er omfattet av vilkårsdekningen.

Og her vil selskapet si at det er minst like sannsynlig at telefonen er mistet (på en av flere hundre mulige årsaker..), som at den er stjålet.

Så kan du ikke henvise til en konket situasjon hvor du positivt kan forklare hendelsesforløpet, er det intet å hente.. Tro meg.....

Skrevet

Du må ikkje finne på å lyge! Det er straffbart. Du blir medskuldig i svindel og greier...

Men kva du skal gjere - det går vel ikkje an å seie at du ikkje hugsar heller. For det første er det vel litt søkt at ein ikkje hugsar eit ran! For de andre seier du jo da indirekte at ho snakkar sant.

Søren også, det var dårleg gjort av veninna di å dra deg inn i det der.

Går det an å nekte å avgi forklaring?

Ja, men ikke i en sånn situasjon.

Politiet bruker vel heller ikke ressurser på å ta vitneavhør i en sånn situasjon?

Gjest Meg i dag
Skrevet

Da hadde hun(trådstarteren) løyet!

Om hun absolutt vil dekke denne svindleren, så får hun bare si at hun ikke ønsker og være politivitne, og at hun heller ikke vil gi noen begrunnelse.

Men hadde jeg vært henne ville jeg vært ærlig og sagt sannheten.

Hun kan uansett(uavhengig av dette) tipse forsikringsselskapet anonymt, om at de bør sjekke historikken for sikkerhetsskyld.

Hvis det er en (dum) venn så ville jeg ikke sladret. Selv om hun er dum så er hun sikkert glad i den dumme venninna si.

Det er bare å si til venninna at man ikke er med på leken. Men å gå å sladre, det er lavmål. Ikke vits å synke på de dummes nivå.

Skrevet

Du kan vel i praksis velge mellom to ting her:

Enten miste din venninne ved å si sannheten

Eller komme i svært stor risiko for å få et rulleblad hos politiet - og samtidig beholde venninnen din.

Så det er ditt valg: Miste en venninne, eller bli "en vi kjenner til" på ditt lokale politikammer.

Skrevet

Å lyve for politiet er straffbart. Så si sannheten du og ikke la deg presse av din veninne. Jeg hadde aldri funnet meg i noe sånnt om jeg var deg.

Skrevet

Jøje meg, hun er ikke lite frekk den venninna di. Du må ikke finne på å gå med på det! Si sannheten og finn deg en ordentlig venninne. En som vil deg vel og ikke skaper problemer for deg.

Skrevet

Enkleste måten å vri seg unna på er å si at du ikke husker noe, eller på en eller annen måte ikke kjenner til dette!

Da slipper du både å støtte svindelforsøket og å avsløre venninna di!

Skrevet

Da hadde hun(trådstarteren) løyet!

Om hun absolutt vil dekke denne svindleren, så får hun bare si at hun ikke ønsker og være politivitne, og at hun heller ikke vil gi noen begrunnelse.

Men hadde jeg vært henne ville jeg vært ærlig og sagt sannheten.

Hun kan uansett(uavhengig av dette) tipse forsikringsselskapet anonymt, om at de bør sjekke historikken for sikkerhetsskyld.

Om man lyver og sier at man ikke husker, så er det ikke store sjangsene for at noen kan motbevise det.

"..........................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den historien ville ikke hjulpet i forhold til forsikringsselskapet.

Den som melder et tap må selv sannsynliggjøre at tapet er omfattet av vilkårsdekningen.

Og her vil selskapet si at det er minst like sannsynlig at telefonen er mistet (på en av flere hundre mulige årsaker..), som at den er stjålet.

Så kan du ikke henvise til en konket situasjon hvor du positivt kan forklare hendelsesforløpet, er det intet å hente.. Tro meg.....

Tror kanskje jeg misforsto jenta litt. Jeg gikk ut ifra at hun hadde mobilforsikring og at det var den hun ville forsøke å snyte på. De er ikke like strenge som vanlige selskaper, ikke i forhold til hva de godtar av forklaringer.

Idiotisk, uansett. En sånn møkkavenninne ville ikke jeg hatt.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Er du med på dette er du også kriminell!

Selvfølgelig sier du sannheten.

Og i samme slengen sørger du for at forsikringsselskapet går igjennom forsikringshistorikken til denne damen. Er det ikke noe mer her? kansje de(som så ofte) finner biler som er krasjet på mystisk vis...klær og ting som er stjålet på utenlandsturene hennes....osv.

Dette kan du gi anonymt tips om, hun får aldri vite at du har hintet. Bare be om diskresjon.

Hun kan ha vært innom flere selskapet og svindlet til seg litt her og litt der. BE DEM SJEKKE!

Slike korrupte kunder sørger for at premien flyr i været for vanlige redelige kunder. Du hjelper deg selv og andre kunder ved å si ifra.

Og hvilken venn er hun for deg, som prøver å gjøre deg kriminell? Ingenting å samle på!

Det kan også være første gangen, og at denne såkalte venninna plutselig har sett en "lettvint måte" å skaffe seg noen kroner på.

Skrevet

Snakker om kvinnfolk, makan til brødhue. Dra deg inn i en sak som er oppkonstruert. Er det mulig å bli så dum. Vitner du, så kommer denne saken lett bli plukket fra hverandre. Dere skal gi rimelig god sambeskrivelse i tillegg til at du kanskje blir avhørt. Blir du det så ryker du så det holder, ikke lett å snakke om en sak du ikke kjenner i det hele tatt.

Bland deg ikke inn i en slik sak, da er du minst like brødhue som venninna di.

Gjest Litt kjedelig situasjon
Skrevet

Det kan også være første gangen, og at denne såkalte venninna plutselig har sett en "lettvint måte" å skaffe seg noen kroner på.

Nei, dette er nok dessverre ikke første gangen...

Gjest Litt kjedelig situasjon
Skrevet

Snakker om kvinnfolk, makan til brødhue. Dra deg inn i en sak som er oppkonstruert. Er det mulig å bli så dum. Vitner du, så kommer denne saken lett bli plukket fra hverandre. Dere skal gi rimelig god sambeskrivelse i tillegg til at du kanskje blir avhørt. Blir du det så ryker du så det holder, ikke lett å snakke om en sak du ikke kjenner i det hele tatt.

Bland deg ikke inn i en slik sak, da er du minst like brødhue som venninna di.

Jepp, derfor har jeg bestemt meg for å la henne seile sin egen sjø...

F... ikke mitt problem at hun alltid roter seg opp i problemer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...