Gjest Majalla Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 planlegger å bli fadder. Et tilbud fra en organisasjon som jeg aldri før har hørt om appelerte til meg med tanke på hvordan de brukte pengene og hvordan man som fadder skulle bli oppdatert i forhold til barnet. men så begynte jeg å tenke. Kan jeg vite at denne organisasjonen er seriøs? Vet jeg med sikkerhet at de ikke driver med svindel? noen steder man kan sjekke opp sånt? 0 Siter
Gjest Kjekk og grei mann Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 http://www.innsamlingskontrollen.no/ er et sted de seriøste er registrert 0 Siter
Gjest Majalla Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 http://www.innsamlingskontrollen.no/ er et sted de seriøste er registrert men her finner jeg ikke organisasjonen. Betyr det at de ikke er seriøse? 0 Siter
Hawkwind Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Hva heter organisasjonen? kan hende noen folk her inne har hørt om den vettu ;-) 0 Siter
Gjest Majalla Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Hva heter organisasjonen? kan hende noen folk her inne har hørt om den vettu ;-) Den heter "Star of Hope" og er en bistandsorganisasjon 0 Siter
laban Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Den heter "Star of Hope" og er en bistandsorganisasjon De står i hvert fall på lista over organisasjoner som er godkjent for inntektsfradrag ved gaver: http://www.skatteetaten.no/Templates/ArtikkelUtskrift.aspx?id=8742&printmode=true 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 men her finner jeg ikke organisasjonen. Betyr det at de ikke er seriøse? Da hadde jeg valgt en som står der. Innsamlingskontrollen reviderer regnskapene deres og sikrer at mest mulig går til hjelp, og minst mulig til administrasjon. Det er jo viktig at du får fradrag på skatten også, så se om du finner den du havner på som fradragsberettiget hos skatteetaten. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Den heter "Star of Hope" og er en bistandsorganisasjon Såvidt jeg kan se av organisasjonens hjemmeside, drives de hovedsaklig fra Sverige. Derfor de ikke er i listen til norske innsamlingskontrollen. Selskapet ser greit nok ut, men stusser litt over at de ikke oppgir noe norsk organisasjonsnummer. Dog, jeg finner dem registrert på Brønnøysundregisteret, hvor de ble registrert i 1995. Så om du synes deres opplegg høres greit nok ut, er det rimelig sikkert at dine penger går til en seriøs organisasjon. Det mest bekymringsverdige med dem, er mangelen på en del vital info - samt muligheten til å kunne sjekke hvor stor del av giverinntektene som faktisk går til hjelp - kontra hvor mye som forsvinner i administrasjon. 0 Siter
Gjest Majalla Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Såvidt jeg kan se av organisasjonens hjemmeside, drives de hovedsaklig fra Sverige. Derfor de ikke er i listen til norske innsamlingskontrollen. Selskapet ser greit nok ut, men stusser litt over at de ikke oppgir noe norsk organisasjonsnummer. Dog, jeg finner dem registrert på Brønnøysundregisteret, hvor de ble registrert i 1995. Så om du synes deres opplegg høres greit nok ut, er det rimelig sikkert at dine penger går til en seriøs organisasjon. Det mest bekymringsverdige med dem, er mangelen på en del vital info - samt muligheten til å kunne sjekke hvor stor del av giverinntektene som faktisk går til hjelp - kontra hvor mye som forsvinner i administrasjon. takk for researchen 0 Siter
tiliti Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 men her finner jeg ikke organisasjonen. Betyr det at de ikke er seriøse? Nei. Det betyr at de ikke har ment at det var nødvendig å søke om medlemsskap i denne organisasjonen. At de kvalifiserer til skattefradrag ville jeg ment var dokumentasjon god nok for å stole på at de har rent mel i posen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.