Gå til innhold

Kjøpe brukt - garantier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal kjøpe brukt komfyr siden jeg er lei av at den gamle streiker....elsker å bake så blir frustrerende å ikke kunne bruke ovnen når jeg vil.

Så..har sett meg en Eletrolux komfyr som selges av en privatperson... har jeg noen garantier/rettigheter her om det skal vise seg den ikke er iorden? Den er tre år gammel og har varmluft og grillelement. De skulle ha 1000 kr for den.

Burde jeg skrive en slags "kontrakt", hva burde det i såfall stå på den eller hva bør jeg gjøre?

Takknemlig for tips :)

Skrevet

Brukt er brukt, man skriver ingen kontrakt.

Hør om du får med garantikort/kvittering. Kan jo hende at noe går i stykker, men da ringer du ikke selgeren, nei - men reparatøren...

Kommende treningsnarkoman
Skrevet

Du har vel egnetlig ikke så mye og si om den går i stykker..

Det er jo snakk om privatsalg og ikke forbrukersalg som er hoveddelen i Norske lover.

Om det derimot er noe selger vet eller burde vite som han tilbakeholder så har du jo retten på din side.

Men om du kommer noen vei med det er en annen ting.

Derimot er det vel forsatt garanti på selve komfyren om den er 3år gammel.

Er i hvertfall 5års reklamasjonstid på alle produkter ment og vare vesentlig lengere enn to år.

Men du må gjerne ha en kvitering da..

Skrevet

Pass på å få med original kvittering og garantipapirer, og spør hvor den er kjøpt.

Gjest søkesiden
Skrevet

Kjøp bare ikke BEHA, det er noe søppel.

Jeg tror du gjør et godt kjøp med Elektrolux når den kun er 3 år gml.

Men sjekk ovnen inni, om veggene og platene er tykke og faste og ikke bulker seg når du klemmer på dem.

Sjekk også om det er easycleanbelegg(belegg innvendig som gjør ovnen lett å vaske). Om det ikke er, så er ovnen nesten uvaskelig.

Sjekk så skruene sitter godt, og at det ikke mangler noen skruer(kan være vanskelig å få tak i originalskruer).

Skrevet

Kjøp bare ikke BEHA, det er noe søppel.

Jeg tror du gjør et godt kjøp med Elektrolux når den kun er 3 år gml.

Men sjekk ovnen inni, om veggene og platene er tykke og faste og ikke bulker seg når du klemmer på dem.

Sjekk også om det er easycleanbelegg(belegg innvendig som gjør ovnen lett å vaske). Om det ikke er, så er ovnen nesten uvaskelig.

Sjekk så skruene sitter godt, og at det ikke mangler noen skruer(kan være vanskelig å få tak i originalskruer).

Hvorfor mener du at BEHA er søppel?

Skrevet

Beha ER søppel.

Det finnes selvfølgelig unntak men generelt så er Beha søppel.

Typen jobber på Expert, og hvis han skulle mot formodning selge Beha er det fordi butikken får ekstra bonus av å selge de.

Søppel.

Gjest søkesiden
Skrevet

Jeg har erfart det så altfor godt, og kjenner til flere med akkurat samme erfaring.

Og dette er snakk om flere forskjellige modeller av BEHA, både gamle og nye, rådyre og billige(har selv den dyreste=søppelovn).

Jeg kan ikke få advart folk mange nok ganger om hvilket søppel dette ovnsmerket er, og jeg skjønner ikke hvordan det går an å produsere en lekeovn og selge det som ekte ovn til blodpris år etter år, uten at folk reagerer.

Ja, så ille er det!

Gjest søkesiden
Skrevet

Beha ER søppel.

Det finnes selvfølgelig unntak men generelt så er Beha søppel.

Typen jobber på Expert, og hvis han skulle mot formodning selge Beha er det fordi butikken får ekstra bonus av å selge de.

Søppel.

Ja, og hvordan kan de selge BEHA-ovner år etter år, enda de nesten er ubrukelige?

Jeg kjøpte ovn som er dyrere enn sofaen, men den holdt bare noen uker før trøbbelet begynte.

Det tok fyr i vifta til og med, og det skyldtes ikke manglende renhold for ovnen var ny og nesten ubrukt.

Siden har alt rast sammen etter tur og orden.Jeg tror ovnen er usalgbar som bruktovn, ja det er nesten svindel å prøve selge en så dårlig "ovn".

Elisabeth1365380359
Skrevet

Ler! Jeg leste overskifta feil . "Kjøpe brukte gardiner". Lurte på hva det var for en tråd. hehe, på tide å finne senga kanskje...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...