Gå til innhold

Svetting...

Anbefalte innlegg

Jeg har det siste året vært plaget med enorm svetteutskillelse, under høyre arm spesielt. Jeg synes nesten det er trasig å dra på jobb, fordi at jeg vet hvordan dagen vil bli. Klissbløt i armhulen, store ringer på genser eller T-skjorte. Og det lukter helt forferdelig. Det blir verre hvis jeg bruker deo med lukt. Og jeg har snart prøvd alle deodoranter som finnes i kjøp. Også apotekenes spesiale deo, beregnet mot svetting. Dette går utover min arbeidsdag, da jeg blir flau over dette. Jeg jobber med folk også, så det er ikke den beste reklamen. Ellers dusjer jeg før jobb på morningen og ser ikke på meg selv som noen "gris". Jeg har sluttet med Depo-Provera (P-sprøyte) i oktober, for den skulle føre til tiltagende svetting, uten at dette har hjulpet, heller tvertimot.

Hjelp! Jeg vil ikke lukte slik!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17331-svetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til funnyface

Du bør primært oppsøke lege for en generell undersøkelse siden dette er et "relativt" nyoppstått problem. Det kan være hormonelt betinget, evt kan det være lokale årsaker i de svetteproduserende kjertlene i armhulen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17331-svetting/#findComment-79133
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...