Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg lager en side i dreamweaver, bruker en av de nye fontene og legger ut på nett så syns ikke bokstavene med den nye fonten. Må jeg legge ut font-fila på hjemmeområdet for at andre skal se teksten i den fonten jeg har brukt?

Skrevet

Kanskje like greit å lage bilder av det når jeg skal bruke fontene. Er jo bare snakk om overskrifter og andre knapper...

Gjest ChiengMai
Skrevet

For at andre skal se teksten i en font, må de ha fonten på maskinen sin. Hjelper liote å legge den ut sammen med hjemmesida. Syns selv du fant en grei løsning med å bruke bilder. :-)

Skrevet

Kanskje like greit å lage bilder av det når jeg skal bruke fontene. Er jo bare snakk om overskrifter og andre knapper...

NB! Hvis du bruker bilder i stedet for tekst, husk å skrive teksten på bildet i alt-attributtet! Ellers vil ikke siden kunne brukes av bl.a. blinde.

For eksempel, hvis bildet er en overskrift der det står "Om meg" så skriver du img-taggen slik: {img src="ommeg.jpg" alt="Om meg"} - med hakeparenteser, selvsagt.

Alt-taggen er påkrevet i HTML, alle bilder må ha en alt-tag. Dersom det er et rent pyntebilde uten semantisk innhold så skal alt-taggen være tom (alt=""), den skal _ikke_ være f.eks alt="venstre toppbord"

Skrevet

NB! Hvis du bruker bilder i stedet for tekst, husk å skrive teksten på bildet i alt-attributtet! Ellers vil ikke siden kunne brukes av bl.a. blinde.

For eksempel, hvis bildet er en overskrift der det står "Om meg" så skriver du img-taggen slik: {img src="ommeg.jpg" alt="Om meg"} - med hakeparenteser, selvsagt.

Alt-taggen er påkrevet i HTML, alle bilder må ha en alt-tag. Dersom det er et rent pyntebilde uten semantisk innhold så skal alt-taggen være tom (alt=""), den skal _ikke_ være f.eks alt="venstre toppbord"

Hmm.. Jaha...

Hvem skulle tro at blinde brukte internett. Vel, man lærer noe nytt hver dag.

Skrevet

Hmm.. Jaha...

Hvem skulle tro at blinde brukte internett. Vel, man lærer noe nytt hver dag.

Jeg vet om flere blinde som bruker internett, både web og epost. Og det skal så lite til for å gjøre sidene tilgjengelige for alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...