Åsemor Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Når jeg lager en side i dreamweaver, bruker en av de nye fontene og legger ut på nett så syns ikke bokstavene med den nye fonten. Må jeg legge ut font-fila på hjemmeområdet for at andre skal se teksten i den fonten jeg har brukt? 0 Siter
Åsemor Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Skrevet 7. februar 2005 Kanskje like greit å lage bilder av det når jeg skal bruke fontene. Er jo bare snakk om overskrifter og andre knapper... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 For at andre skal se teksten i en font, må de ha fonten på maskinen sin. Hjelper liote å legge den ut sammen med hjemmesida. Syns selv du fant en grei løsning med å bruke bilder. :-) 0 Siter
citoyen Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Kanskje like greit å lage bilder av det når jeg skal bruke fontene. Er jo bare snakk om overskrifter og andre knapper... NB! Hvis du bruker bilder i stedet for tekst, husk å skrive teksten på bildet i alt-attributtet! Ellers vil ikke siden kunne brukes av bl.a. blinde. For eksempel, hvis bildet er en overskrift der det står "Om meg" så skriver du img-taggen slik: {img src="ommeg.jpg" alt="Om meg"} - med hakeparenteser, selvsagt. Alt-taggen er påkrevet i HTML, alle bilder må ha en alt-tag. Dersom det er et rent pyntebilde uten semantisk innhold så skal alt-taggen være tom (alt=""), den skal _ikke_ være f.eks alt="venstre toppbord" 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Skrevet 8. februar 2005 NB! Hvis du bruker bilder i stedet for tekst, husk å skrive teksten på bildet i alt-attributtet! Ellers vil ikke siden kunne brukes av bl.a. blinde. For eksempel, hvis bildet er en overskrift der det står "Om meg" så skriver du img-taggen slik: {img src="ommeg.jpg" alt="Om meg"} - med hakeparenteser, selvsagt. Alt-taggen er påkrevet i HTML, alle bilder må ha en alt-tag. Dersom det er et rent pyntebilde uten semantisk innhold så skal alt-taggen være tom (alt=""), den skal _ikke_ være f.eks alt="venstre toppbord" Hmm.. Jaha... Hvem skulle tro at blinde brukte internett. Vel, man lærer noe nytt hver dag. 0 Siter
citoyen Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Hmm.. Jaha... Hvem skulle tro at blinde brukte internett. Vel, man lærer noe nytt hver dag. Jeg vet om flere blinde som bruker internett, både web og epost. Og det skal så lite til for å gjøre sidene tilgjengelige for alle. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.