Gå til innhold

Hjemmelaget majones... Det var ikke godt!

Anbefalte innlegg

I et anfall av kjedsomhet og det faktum at vi har veldig mye egg til overs, tenkte jeg at jeg skulle prøve å lage hvitløksmajones fra bunn. Det sto 2 eggeplommer og 2,5 dl olivenolje i oppskriften, og det gikk jo fint det. Helt til jeg skulle smake på. Uff, for en ekkel ettersmak det ble på den majonesen! Noen som vet hvordan jeg får den bort? Ellers må jeg nok bare hive hele greia.

(Prøvde med litt chilisaus, noe som var godt helt til ettersmaken slo til igjen) :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173322-hjemmelaget-majones-det-var-ikke-godt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar du gjorde samme feil som meg og lagde den med extra vergine olivenolje? :o) Den smaken kan ikke endres, og den er ikke god.

Prøv med solsikkeolje eller lys rapsolje neste gang.Kaldpresset grønn rapsolje har for mye smak.

Det var vanlig mills olivenolje fra sånn grønn plastflaske. Ser for meg at det hadde blitt bedre med en litt mer smaksnøytral olje ja. Urk... Ble litt kvalm, nesten. Anbefaler du rapsolje, eller kan man bruke vanlig soyaolje?

Det var vanlig mills olivenolje fra sånn grønn plastflaske. Ser for meg at det hadde blitt bedre med en litt mer smaksnøytral olje ja. Urk... Ble litt kvalm, nesten. Anbefaler du rapsolje, eller kan man bruke vanlig soyaolje?

Vanlig soyaolje går fint.

Soyaolje går helt fint

Annonse

Å fysj og æsj! Ikkje rart at det vart fæl smak på majonesen når du lagde den med olivenolje! Det var da ei dum oppskrift! Det har eg gjort ein gong også og gjer det aldri meir.

Neste gong må du bruke nøytral olje. Da blir det sikkert bra :-)

Å fysj og æsj! Ikkje rart at det vart fæl smak på majonesen når du lagde den med olivenolje! Det var da ei dum oppskrift! Det har eg gjort ein gong også og gjer det aldri meir.

Neste gong må du bruke nøytral olje. Da blir det sikkert bra :-)

Jepp, skal prøve det neste gang! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...