Gå til innhold

Fargevalg på veggene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg nettopp kjøpt leilighet, men må bytte ut fargene på veggene for de er alt for skrikende. Må bestemme fargen veldig fort fordi alt må være ferdig innen 1 uke, så jeg har ikke så lang til til å tenke på fargene.

Stua er ca 20 kvm, og er litt avlang. Ene kortveggen har verandadør og et vindu, ellers er det ikke flere vinduer.Gulvet er eikeparkett, muligens laminat (husker ikke helt). Sofanen som skal være i rommet er lysegrå buet skinnsofa. Vil at rommet skal være lyst og moderne, men likevel varmt. Tven er sølvfarget og jeg er glad i mørke tekstiler. Sofaen er ikke helt min smak, men har ikke råd til å bytte den ut med en svart skinnsofa ennå. Tenkt mye på lys toscana, cappocino, lys provense og clairo. Har også 10 liter elfenben stående, men er usikker på om det er for mye grønt i den? Vil ikke ha for mye gult i fargen på veggene heller..

På kjøkkenet er kjøkkeninredningen i hvitt tre. Altså tre med en slags hvit beis på. Lite rom med mye kjøkkeninredning. Gråspraglet gulv. Her tenkte jeg cappucino, men kanskje det er for mørkt?

Hvilken farger tror dere passer bra på soverommene? Har eikelignende gulv der og vil fortsatt ha det lyst og koselig, men likevel moderene. Ene rommet skal være kontor/gjesterom med mye møbler i lønn. Hva kan passe til lønn?

Håper noen vil komme med gode fargetips til meg.

Gjest min mening;) da
Skrevet

Det jeg syns er finest, og det jeg kommer til å ha selv, er hvite vegger, og hvis sofaen er i en nøytral fagre, som grå el lign, så ska teppet være skrikende, helst en rød farge eller lilla, for å fremheve, og at det ikke blir FOR kjedelig. Og gardinene skal mache teppet, altså ha den fargen som er bifargen i teppet (hvis teppet har striper, eller nyanser) Liker moderne ting, og har fulgt med litt, så vet at dette er hot.

Gjest min mening;) da
Skrevet

Glemte å nevne at kjøkkent høres fint ut, syns det er finest med sånn trefarget tre...det er kult;) her har du en link, så du kna få litt tips:

http://www.ifi.no/main.jsp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...