Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"...Kjøp pels hvis du har lyst på du, og ikke bry deg om hva andre mener. Det er faktisk på vei inn igjen. "

Hehe, herlig selvmotsigende. Ikke bry deg om hva andre mener, men det er i ferd med å bli moderne.

;oD

"Hehe, herlig selvmotsigende. Ikke bry deg om hva andre mener, men det er i ferd med å bli moderne."

Hæ, nå er du på bærtur malun. Jeg driter vel i hva som er moderne sånn sett. Jeg har jo gått med pelsen min i mange år, OG da var det ikke moderne. Allikevel syntes jeg den var flott, og ikke minst herlig varm.

Det må da være lov å nevne at det er på vei inn igjen, eller hva?

Fy, såpass kjenner du meg at du ikke prøver å bølle med med meningene mine ;-)

Skrevet

"Hehe, herlig selvmotsigende. Ikke bry deg om hva andre mener, men det er i ferd med å bli moderne."

Hæ, nå er du på bærtur malun. Jeg driter vel i hva som er moderne sånn sett. Jeg har jo gått med pelsen min i mange år, OG da var det ikke moderne. Allikevel syntes jeg den var flott, og ikke minst herlig varm.

Det må da være lov å nevne at det er på vei inn igjen, eller hva?

Fy, såpass kjenner du meg at du ikke prøver å bølle med med meningene mine ;-)

..og du vet vel at jeg ikke kan la en sånn anledning gå fra meg til å påpeke en ørliten inkonsekvens i rådgivningen?

;o)

*dukker*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er verre, men på noen måter er det det. Pelsdyroppdrett er unødvendig! Når man avler opp kaniner, rev, mink, chinchilla og andre dyr bare for å lage pels til damer som syns det er pent og varmt. Det fins andre pene plagg man kan bruke for å holde på varmen!! Men på en annen side har jeg ingenting imot at pelsen til et dyr blir brukt hvis man bruker hele dyret og at det ikke pines.

Pels fra hund og katt blir også brukt, men dere syns vel kanskje det er greit også så lenge man ikke vet hvor pelsen kommer fra og ser fin ut???

Jeg antar du ikke spiser egg? For du tror vel ikke at høner som er til bare for å føde flest mulig egg har det godt? Uansett hvor frittgående de er.

Du spiser selvfølgelig ikke kjøtt fra Dagros? For du er vel klar over at dyret står på et par kvadratmeter hele vinteren og møøøø'er mens den venter på å havne på noens tallerken?

For ikke å snakke om kvinnfolket til Dagros! Den sexy kua som blir koblet opp til diverse hjelpemidler som røsker henne i jura for at du skal få melk.

Hva med ost?

Hva med alt som kommer fra dyr?

Fisk? Oppdrettsfisk? Fisk som svømmer oppå hverandre i en enorm forsamling - hele forbanna livet.

Det er ikke naturlig å holde mink i fangenskap for at vi - mennesket - skal få klær. Ei heller er det naturlig å stable okser, høner og fisk i høyden.

Så med mindre du tar avstand fra alt over er du rett og slett ikke den rette til å dømme noen som går i pels.

Dessuten er det en ekstrem form for dyrenazisme du bedriver dersom du ser det som verre å slakte enn hund enn en ku bare fordi du ikke har noe forhold til Dagros.

Hvis du derimot avstår fra alt over, og en helt haug med annet som kommer fra plaga dyr, er det greit at du dømmer de som går i pels. Da er du i det minste konsekvent.

Ja, deler - deler - av pelsindustrien er luguber. Straff de som torturerer dyrene til døde. Men ikke plag dem som holder mink fanget. Ikke med mindre du også vil straffe de som holder okser i fangenskap.

Skrevet

..og du vet vel at jeg ikke kan la en sånn anledning gå fra meg til å påpeke en ørliten inkonsekvens i rådgivningen?

;o)

*dukker*

Å jeg VET at du ikke er så dum, at du ikke skjønte hva jeg mente/mener, eller tar jeg feil ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg hadde nok også nektet å gå sammen med mutter hvis hun gikk med pels.

Det ser jo bare vannvittig idiotisk ut, og jeg har ikke engang sympati med de døde dyra.

100 % enig.

Jeg dømmer ikke de som går med pels på grunn av dyrene. Men jeg dømmer dem på grunn av en fantastisk ufin smak.

Det ser bare så latterlig idiotisk ut at jeg knapt finner ord.

Skrevet

Å jeg VET at du ikke er så dum, at du ikke skjønte hva jeg mente/mener, eller tar jeg feil ;-)

Selvsagt skjønte jeg hva du mente. Det var det du skrev, jeg måtte henge meg opp i.

;oP

Skrevet

Selvsagt skjønte jeg hva du mente. Det var det du skrev, jeg måtte henge meg opp i.

;oP

:-)

Skrevet

Jeg er enig med datteren din. I dette spørsmålet er jeg på linje med Brigitte Bardot.

Skrevet

Jeg antar du ikke spiser egg? For du tror vel ikke at høner som er til bare for å føde flest mulig egg har det godt? Uansett hvor frittgående de er.

Du spiser selvfølgelig ikke kjøtt fra Dagros? For du er vel klar over at dyret står på et par kvadratmeter hele vinteren og møøøø'er mens den venter på å havne på noens tallerken?

For ikke å snakke om kvinnfolket til Dagros! Den sexy kua som blir koblet opp til diverse hjelpemidler som røsker henne i jura for at du skal få melk.

Hva med ost?

Hva med alt som kommer fra dyr?

Fisk? Oppdrettsfisk? Fisk som svømmer oppå hverandre i en enorm forsamling - hele forbanna livet.

Det er ikke naturlig å holde mink i fangenskap for at vi - mennesket - skal få klær. Ei heller er det naturlig å stable okser, høner og fisk i høyden.

Så med mindre du tar avstand fra alt over er du rett og slett ikke den rette til å dømme noen som går i pels.

Dessuten er det en ekstrem form for dyrenazisme du bedriver dersom du ser det som verre å slakte enn hund enn en ku bare fordi du ikke har noe forhold til Dagros.

Hvis du derimot avstår fra alt over, og en helt haug med annet som kommer fra plaga dyr, er det greit at du dømmer de som går i pels. Da er du i det minste konsekvent.

Ja, deler - deler - av pelsindustrien er luguber. Straff de som torturerer dyrene til døde. Men ikke plag dem som holder mink fanget. Ikke med mindre du også vil straffe de som holder okser i fangenskap.

Jeg kjenner noen som driver en gård og det er derfra jeg får egg.

Ost, melk, kjøtt og fisk spiser jeg kun når jeg får det servert hos andre.

Det er ikke verre å slakte hund enn ku, men jeg tenkte det kanskje var noen som ikke var klar over at hunder også blir slaktet pga pelsen. Noen mener det er greit å ha pels så lenge det er mink ogrev, siden vi ikke har de som kjæledyr.

Kall det gjerne dobbeltmoral, men jeg prøver i hvert fall å holde meg unna ting jeg vet kommer fra dyr som umulig kan ha det bra.

Skrevet

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er verre, men på noen måter er det det. Pelsdyroppdrett er unødvendig! Når man avler opp kaniner, rev, mink, chinchilla og andre dyr bare for å lage pels til damer som syns det er pent og varmt. Det fins andre pene plagg man kan bruke for å holde på varmen!! Men på en annen side har jeg ingenting imot at pelsen til et dyr blir brukt hvis man bruker hele dyret og at det ikke pines.

Pels fra hund og katt blir også brukt, men dere syns vel kanskje det er greit også så lenge man ikke vet hvor pelsen kommer fra og ser fin ut???

Går du aldri i skinnsko? :)

Skrevet

Blir faktisk litt trist av å høre om folk som ønsker seg pels... Jeg vil tro at enten så er du uvitende om hvilket helvete disse dyrene går igjennom, eller så bryr du deg ikke...

Jeg håper på det første...

Har du noen gang vært på en pelsfarm og sett hvordan dyrene har det? Dyrene står i små bur, på nettinggulv, hvor de går frem og tilbake, eller bare sitter apatisk. Mange blir så stresset at de gnager hode eller andre kroppsdeler av sine egne unger. De blir som oftest avlivet med elektrisk støt...De flådde kroppene blir kastet.

Dette er grusomt, jeg har sett det med egne øyne. Det er 2005 -våkn opp. Det er en grunn til at dette er blitt ulovlig i flere land. Håper Norge blir det neste.

Jeg vil be deg om å tenke deg godt om... Synes du dette plagget virkelig verdt all lidelsen som står bak?

Jeg personlig syns ikke pels er pent, det ser litt latterlig ut, men først og fremst viser det meg at personen er likegyldig til andres lidelse.

Håper du ombestemmer deg.

Vennlig hilsen

Dyrene har i alle fall fått fred når de er blitt kåpe! .)

man skulle ikke hatt lov til å plage dyr - har man det foresten? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...