Gå til innhold

Åtti-tall`s mote

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips om hva kjeresten min og jeg skal ha på oss på fest, med klær som var på mote på åtti-tallet. Noen som husker?

Skrevet

Har ingen forslag, fikk bare litt noia av den stavemåten i overskriften...

Skrevet

Pannelugg som står av seg selv som en regnbue over pannen. Eventuelt permanent. Eller enda værre: kreppet hår.

Morten Harket - sveis til typen?

Klærne? Det har jeg fortrengt.

Skrevet

Ta en kikk på Dallas eller Miami Vice :) Sendes på nrk iallefall

Skrevet

Ball-genser, rottehale (kjøp løshår på H&M og fest i nakken), oppbretta olabukser med hull, dressjakker, skulderputer, oppbretta ermer, tynne belter godt strammet i livet, buksa dratt opp i rumpa, "palme" på huet, rosa øyeskygge, hvit leppestift, rosa hårstrikker, skinnarmbånd, binders på buksebretten, håret bakoverstrøket ved ørene med en liten lugg trukket frem, hårbøyle, Hubba Bubba....

mer her:

http://www.flux.no/kari/80_mote.htm

Gjest hakkebøf
Skrevet

Genser i mohairull til typen, stappet godt nedi buksa, tynt betlte til og snusboks i baklomma. OOOOOOOOOOOOoooooooooooooooooaaaaaaaaaaaaa.........

Skrevet

http://www.80tallet.no/phpBB2/

Trykk "Klær og moter".

Såvidt jeg kan huske, var moten preget av pastellfargede gensere (gjerne Ball, med eller uten hette), skinnarmbånd (hadde ikke Morten Harket noe sånt?) og dongeri (f.eks. Levis 501). Håret kunne gjerne være "naturlig" bustete. På trening hadde alle plutselig sånne leggevarmere, unntatt jeg som aldri frøs når jeg trente.

Gjest *mimre*
Skrevet

Husker at de fleste fløy rundt i mangefargete strikkegensere i pastellfarger. Var det av merke Benetton tro? Mulig jeg husker feil.

Midt på 80 tallet var det også mye pastellfarger en sommer husker jeg. Jeg hadde lys rosa bukse med lengde over anklene, og lys blå blazerjakke, og følte meg veldig stilig.

På begynnelsen av 80-tallet var stretchbukse det store. Var vel da de første kom. Husker jeg hadde en som satt som et pølseskinn og følte meg veldig fin. Hadde vel passet til det ene låret hadde jeg hatt den nå! hehe...

Gjest rutangis netu
Skrevet

Har ingen forslag, fikk bare litt noia av den stavemåten i overskriften...

Samme et vel? Den 'ukorrekte' måten å skrive på var iallefall for meg mye lettere å lese! DET er vel like viktig på et diskusjonsforum!! Dette er ikke en rettskrivingskonkurranse.

Skrevet

Takk for mange flotte svar.Nå blir det ÅTTITALSFEST.

Skrevet

Takk for mange flotte svar.Nå blir det ÅTTITALSFEST.

Sleng på en l til, så går det enda bedre :-)

Skrevet

Sleng på en l til, så går det enda bedre :-)

Ikke SÅ lett da.Men dette var gøy.Første gang for meg "her inne"

Skrevet

Husker at de fleste fløy rundt i mangefargete strikkegensere i pastellfarger. Var det av merke Benetton tro? Mulig jeg husker feil.

Midt på 80 tallet var det også mye pastellfarger en sommer husker jeg. Jeg hadde lys rosa bukse med lengde over anklene, og lys blå blazerjakke, og følte meg veldig stilig.

På begynnelsen av 80-tallet var stretchbukse det store. Var vel da de første kom. Husker jeg hadde en som satt som et pølseskinn og følte meg veldig fin. Hadde vel passet til det ene låret hadde jeg hatt den nå! hehe...

Jeg er ganske siker på at strekk buksene er rett rundt hjørnet igjen ;-)

Skrevet

Samme et vel? Den 'ukorrekte' måten å skrive på var iallefall for meg mye lettere å lese! DET er vel like viktig på et diskusjonsforum!! Dette er ikke en rettskrivingskonkurranse.

Nei, det er faktisk ikke "det samme det".

Enig i at det ikke er en rettskrivningskonkurranse, men den overskriften der skar meg langt inn i hjerterota. :)

Jentungen1365380808
Skrevet

De fleste av oss som husker 80-tallet har vel prøvd å fortrenge moten... Men jeg hadde en rosa Poco Loco joggedress... Ellers gikk det mye i pastellfarger. Dongeribukser med hull og lapper, riv hull tvers over låret og hekt det sammen igjen med sikkerhetsnåler. Men musikken var bra på 80-tallet...

Skrevet

Samme det, nei? Man bruker overhodet ikke apostrof foran s'en i genitiv på norsk.

Sånn som Wenche's Kafé.. og åttitall's-mote .. nei og nei og nei!! :-)

Skrevet

Huff ja...

Det var krøller, store skulderputer og flaggermusermer, korte (men gjerne vide) skjørt, pastellfarger, store øreringer...

Gjest rutangis netu
Skrevet

Samme det, nei? Man bruker overhodet ikke apostrof foran s'en i genitiv på norsk.

Sånn som Wenche's Kafé.. og åttitall's-mote .. nei og nei og nei!! :-)

Det jeg mente var at om bindestreker eller andre tegn er feilplassert her inne, er mindre viktig for de aller fleste. Tror jeg. Også om ord er skrevet feil. Vi forstår det allikevel.

Det viktigste for meg er at folk bruker avsnitt. Ellers blir det tunglest.

Gramatikk og slikt hører skolen til! Tror ikke det er mange som irriterer seg over slikt her inne. Jeg også kan se feilene, både hos meg selv (ved gjennomlesing) og hos andre, men det gjør da ingenting. Ingen får karakterer her inne. Heldigvis!

Skrevet

Det jeg mente var at om bindestreker eller andre tegn er feilplassert her inne, er mindre viktig for de aller fleste. Tror jeg. Også om ord er skrevet feil. Vi forstår det allikevel.

Det viktigste for meg er at folk bruker avsnitt. Ellers blir det tunglest.

Gramatikk og slikt hører skolen til! Tror ikke det er mange som irriterer seg over slikt her inne. Jeg også kan se feilene, både hos meg selv (ved gjennomlesing) og hos andre, men det gjør da ingenting. Ingen får karakterer her inne. Heldigvis!

Tror ikke de som skriver slurvete her inne skriver så mye bedre ute i "det virkelige liv".

MSN-språk og dialekter er nå en ting, det er en uformell internettgreie.

Mens skriveleifer av den typen vi ser i overskriften her er så grunnleggende at jeg synes ikke det er det minste rart å kommentere det.

En som skriver slik i det offentlige (altså, ikke her inne) vil risikere å ikke bli tatt seriøst. Dysleksi eller ei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...