Gå til innhold

Sur nabo

Gjest Ikke helt enkelt

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke helt enkelt
Skrevet

Hei,

Jeg bor i borettslag-blokk, og dessverre bor det ei skikkelig muggen dame nede ved inngangen. Hun er ei sånn ei som er hjemme hele dagen, periode-alkoholiker og slenger med leppa til alt og alle.

Hun henger tilogmed opp sure kommentarer til folk på oppslagstavla i oppgangen, der hun ber folk passe på når de skal vaske, tømme søplle etc etc. Er det noen som "bommer" en gang, da er hun ute og slenger surt med en gang.

Dama er skikkelig ufysleig, unnskyld at jeg sier det, men det er fakta. Hun er mislikt av de fleste her, men det ser ut til at de andre klarer styre unna henne. Jeg for min del lar alt gørret hennes gå noe innpå meg, dessverre, og nå er det så ille at jeg gruer meg hver gang jeg skal gå ut, i frykt for at dama skal slenge dritt til meg.

Hvordan kan jeg på en best mulig måte håndtere dette?

Hun har det nemlig med å legge seg oppi alt også. Har jeg hatt mannfolk-besøk, da får jeg dire

kte spørsmål om hvem vedkommende var f-eks.

Trenger absolutt råd her, for jeg har det med å svare høflig tilbake, samtidig som det frister å si klart i fra at hun må slutte å legge seg oppi mine ting....

Noen råd?

Skrevet

Når det har gått så langt at du gruer deg til å gå ut er du nødt til å ta tak i det. Du må nok bare psyke deg opp og sette henne på plass en gang for alle. Du trenger jo ikke å være frekk, bare veldig bestemt.

Skrevet

Stakkar, hun er ei bitter dame som ikke føler hun betyr noe lenger - bortsett fra i borettslaget, for der kan hun herje så mye hun vil :-)

Hun vil vel markere seg da, for å understreke at hun kan faktisk utgjøre en forskjell her i verden, selv om hun ikke er noen stor person.

Men hva man skal gjøre med sånt.. tja, overse det så godt en kan, det er vel mest synd på henne, sikkert.

Skrevet

Slutt og vær hyggelig, hun fortjener noe skitt tilbake

Skrevet

Er det ikke en formann i borettslaget da. Det må det vel være eller? Du får prøve å ta det opp med han/henne, og spørre vedkommende om ikke denne kan ta det opp med den sure.

Det skal jo ikke være slik, at du gruer deg for å gå ut av din egen leilighet.

Overse henne, og ikke gidd å svar når hun spør om personlige ting. Hva kan hun få gjort egentlig, annet enn å bli sur - og det skal du bare blåse i. Det er hun jo fra før så hva blir forskjellen.

Det er hun som er frekk som kommer med slike peronlige spørsmål, noe hun ikke har det minste med.

Å gud bedre å glad jeg er for at jeg har eget hus.

Skrevet

Jeg hadde eksplodert til slutt, og bedt henne se til helvete å holde seg langt faen unna meg og mitt. Men det er nå meg, da :-)

"..........................."

Skrevet

Jeg hadde eksplodert til slutt, og bedt henne se til helvete å holde seg langt faen unna meg og mitt. Men det er nå meg, da :-)

"..........................."

Be hespetreet dra til hælvette! Skulle prøvd å være sånn mot meg, da dhadde det smelt!

Skrevet

Be hespetreet dra til hælvette! Skulle prøvd å være sånn mot meg, da dhadde det smelt!

Uhm...feil person :-)

"............................."

skorpionfisken
Skrevet

Frekkhet fordrer frekkhet tilbake.

Hvem jeg har på besøk? Hvem jeg har meg med er deg knekkende likegyldig, er vel en pen versjon av hva jeg hadde sagt....

Skrevet

Du skal selvfølgelig fortelle henne at hvem du har besøk av til enhver tid ikke er hennes sak. Og at hun bør begynne å passe sine egne saker istedet for alle andres.

Du kan jo si på en giftig måte at hun kanskje har problemer sjøl som hun kan rydde op i før hun gyver løs på andres. :)

Skrevet

Spør om hun har sett "Borettslaget", og spør henne om hun veit hvem hun likner på...Hvis ikke kan du jo si noe om hvordan du oppfatter henne!

Kvinn deg opp og si i fra til henne at hun ikke har noe med privatlivet ditt. Det _kan_ jo være et klønete forsøk på å være hyggelig/kjent...men det betyr jo ikke at du trenger like det!

Ille å høre at du gruer deg til å gå ut, det er jo et tydelig tegn på at "noe må gjøres"!

Ellers får du prøve å drite i hele kjerringa.

Sikkert lett for meg si som er "velsignet" med ganske greie naboer!

Lykke til!

Skrevet

...du kan også spørre hva hun finner så utrolig interessant med deg som gjør at hun må følge med på alt du gjør. Be henne skaffe seg et liv selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...