Gå til innhold

Deppa og daff


baregjeld

Anbefalte innlegg

Er plaget med lengre perioder hvor jeg blir deprimert. Tror ikke det skyldes noe spesielt, men har ikke gått til lege/psykolog. Problemet er at når jeg blir deppa slutter jeg med dagligdagse ting, slik som hente post, ta telefon betale regninger osv. sitter for det meste inne, og tenker/grubler. Selv nødvendige ting blir ikke gjort.sliter med gjeld. Det er gammel skattegjeld fra en periode hvor jeg drev egen bedrift. Ble skjønnslignet etter manglende selvangivelse, og har vel 500 000 kr i skattegjeld. Desverre klarer jeg ikke å fikse opp i dette. Når jeg prøver å ta kontakt med kemner eller skatteetaten blir jeg apatisk. Har tidligere sendt brev til skattesjefen og forklart min situasjon, og hvorfor ligningen uteble. søkte også om muligheter for rentefritak eller sletting. De har ikke vært imøtekommende, og hver måned øker kravene. Jeg er student og har kun lån fra låænekassen. det betyr ca 6000 per mnd. Dermed kan de ikke lenger trekke penger fra meg. Vel dette ble litt off-topic. Kommer likssom ikke vidre. Når jeg er ferdig utdannet vet jeg at det blir vanskelig å få jobb. Det blir mer og mer vanlig at arbeidsgivere sjekker om en potensiell ansatt har betalingsannmerkning. Etter at jeg er ferdig med studiene vil det ta mange år før gjelden er betalt, og det dersom jeg får jobb.....Disse tingene blir kvernende i hodet på meg hele tiden. Klarer nesten ikke å konsentrere meg om studiene. Vet så altfor godt hvordan jeg skal gå frem, hvem jeg skal kontakte, i hvilken rekkefølge.....men det blir ikke gjort. ender med at jeg sitter hjemme å grubler istedenfor. Dersom jeg ikke får kontroll snart ødelegger jeg hele livet mitt. Er det noen piller jeg kan ta, som fikser humøret(lykkepille)? må en gå til psykolog eller kan fastlege fikse dette? Har ikke råd til psykolog da mesteparten av studielånet går til å betale gammel kredittkortgjeld/hybel.Kan en få dekt utgifter til psykisk behandling fra det offentlige? Jeg