Gå til innhold

Lite dilemma - meg igjen!

Gjest Litt kjedelig situasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo igjen.

Jeg opprettet en tråd litt lenger ned om at en venninne har prøvd å dra meg inn i en forsikringssvindel...

Vil først takke for alle fine svar jeg fikk!! :-)

Har funnet ut at jeg ALDRI i livet kommer til å komme med en falsk forklaring!

Dette er ikke første gang hun har vært kjipt mot meg, så jeg lar henne seile sin egen sjø. Har prøvd å ta litt avstand fra henne i det siste, og dette gir meg bare enda en grunn til å fortsette med det.

Holder meg heller til mine gode venner som ALDRI hadde gjort noe sånt mot meg.

Men nå sitter jeg med et annet spørsmål;

Det forundrer meg ikke at hun får en annen til å komme med en skriftlig forklaring, i MITT navn!! Jeg har lyst til å ringe forsikringsselskapet og be dem slette meg som vitne i saken! Kan jeg det?

Hva skjer med meg om en annen avgir falsk forklaring i mitt navn? Kan det gå ut over meg senere?

Skrevet

Klart du kan be om blir slettet som vitne i saken! Kanskje best.

mil1365380270
Skrevet

Personen blir tatt for dokumentforfalskning.

Ring og si du ikke skal stå som vitne, så slipper du flere problemer.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Klart du kan ringe selskapet og fortelle at du ble satt opp som vitne uten å bli spurt, og at du ikke vil dette. Bedre enn om venninna di f.eks svarer på dine vegne, syns jeg.

Syns du gjør et riktig valg nå!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det høres ut som om du bør ta en telefon.

Gjest Bravvvo
Skrevet

Flott avgjørelse!

Ring forsikringsselskapet og gi beskjed om at hun har satt deg opp som falskt vitne, fortell at du var uvitende til dette.

Her er det din venninde som har gjort noe straffbart, det kan ikke du lastes for.

Om hun får noen annen til å vitne falskt i ditt navn, er det selvfølgelig bare hun og det falske vitnet som kan lastes for det.

Gi forsikringsselskapet beskjed om din frykt for dette, sånn så de er obs på dette.

Gjest Bravvvo
Skrevet

Flott avgjørelse!

Ring forsikringsselskapet og gi beskjed om at hun har satt deg opp som falskt vitne, fortell at du var uvitende til dette.

Her er det din venninde som har gjort noe straffbart, det kan ikke du lastes for.

Om hun får noen annen til å vitne falskt i ditt navn, er det selvfølgelig bare hun og det falske vitnet som kan lastes for det.

Gi forsikringsselskapet beskjed om din frykt for dette, sånn så de er obs på dette.

OG....sørg samtidig for at selskapet går henne nøye etter i sømmene når det gjelder hennes _forsikringshistorikk_ mange år tilbake i tid og fremover til nå.

Selskapene samarbeider om slikt, så det hjelper ikke om hun har skiftet selskap ørti ganger.

Skulle ikke forundre meg om hun hadde flere svin på skogen...

Spiller det virkelig noen rolle om denne personen blir tatt for dokumentforfalsk? hun fortjener en real smekk.

Skrevet

OG....sørg samtidig for at selskapet går henne nøye etter i sømmene når det gjelder hennes _forsikringshistorikk_ mange år tilbake i tid og fremover til nå.

Selskapene samarbeider om slikt, så det hjelper ikke om hun har skiftet selskap ørti ganger.

Skulle ikke forundre meg om hun hadde flere svin på skogen...

Spiller det virkelig noen rolle om denne personen blir tatt for dokumentforfalsk? hun fortjener en real smekk.

Tror nok ikke at dette er første gang, nei...

Men er det veldig kjipt av meg å "dolke" en "venninne" i ryggen på denne måten?

Dessuten tror jeg at jeg må gå litt forsiktig frem, ikke greit å vite hva slags hevn hun kunne finne på...

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale deg å ta en telefon til forsikringsselskapet. Be om å få snakke med den som er saksbehandler på denne konkrete saken der.

En liten tilleggskommentar. Det er mange som snyter forsikringsselskapene gjennom forsikringssvindel.

Men det er ikke egentlig forsikringsselskapene som blir snytt og betaler. Det er du, jeg og alle andre som betaler for forsikringer som må dekke disse svindlernes "gevinst".

For forsikringsselskapene justerer bare sine priser, og kommer ut med nødvendig/ønskelig overskudd uansett.

Derfor bør alle som vet at noen svindler på forsikringen melde i fra.

Jeg ser ikke på det som noen "tysting" all den tid det tross alt også er mine penger de svindler til seg.

Skrevet

Dessuten tror jeg at jeg må gå litt forsiktig frem, ikke greit å vite hva slags hevn hun kunne finne på...

Jeg er ikke enig med Bravvvo, det er å ta voldsomt i, selv om man kanskje burde har gjort noe sånt for å stoppe henne. Det er jo slike som blant annet er med på å dra forsikrings summen opp for oss alle. Hadde dette vært en person som hadde bråket og laget kvalme for meg hadde jeg også gjort noe sånt, men ikke mot ei venninne/venn.

Men bare sørg for at du ikke gjør noe ulovligheter i denne saken selv, så blir det opp til politi og forsikringsselskap hva de vil gjøre med saken.

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale deg å ta en telefon til forsikringsselskapet. Be om å få snakke med den som er saksbehandler på denne konkrete saken der.

En liten tilleggskommentar. Det er mange som snyter forsikringsselskapene gjennom forsikringssvindel.

Men det er ikke egentlig forsikringsselskapene som blir snytt og betaler. Det er du, jeg og alle andre som betaler for forsikringer som må dekke disse svindlernes "gevinst".

For forsikringsselskapene justerer bare sine priser, og kommer ut med nødvendig/ønskelig overskudd uansett.

Derfor bør alle som vet at noen svindler på forsikringen melde i fra.

Jeg ser ikke på det som noen "tysting" all den tid det tross alt også er mine penger de svindler til seg.

Ja, det er faktisk helt sant!!

Irriterende å tenke på at slike folk setter opp forsikringen til oss ærlige mennesker...

mil1365380270
Skrevet

Ikke lag så mye styr rundt det. Når du sier du har blitt satt opp som vitne, og at du ikke skjønner hvorfor, fordi du ikke var der, sjekker de saken selv.

Gjest Bravvvo
Skrevet

Bare et spørsmål: er hun(venninda di) alkoholisert, har et alkoholproblem eller noe?

Det høres for meg ut som hun er på desperat jakt etter penger, mulig jeg tar feil?

Om hun er utspekulert nok så kan hun selvfølgelig hevne seg på deg, men du kjenner henne best, vi (leserne) vet jo bare den biten du har skrevet her.

Er hun alkoholisert(flott ord, he...) så har hun kansje nok problemer fra før? men uansett hennes livssituasjon, så la deg ikke trekke med ned i søla å bli kriminell.

Skrevet

Bare et spørsmål: er hun(venninda di) alkoholisert, har et alkoholproblem eller noe?

Det høres for meg ut som hun er på desperat jakt etter penger, mulig jeg tar feil?

Om hun er utspekulert nok så kan hun selvfølgelig hevne seg på deg, men du kjenner henne best, vi (leserne) vet jo bare den biten du har skrevet her.

Er hun alkoholisert(flott ord, he...) så har hun kansje nok problemer fra før? men uansett hennes livssituasjon, så la deg ikke trekke med ned i søla å bli kriminell.

Hva kjennetegner en alkis egentlig?

Hun drikker i hvert fall hver helg. Er skikkelig partyjente. Litt dop inne i bildet også.

Hun har ikke jobb, og trenger derfor å få ekstra penger, til klær..

Skrevet

Ja, det er faktisk helt sant!!

Irriterende å tenke på at slike folk setter opp forsikringen til oss ærlige mennesker...

Det er nettopp det det er.

Jeg er ivrig motorsykkelist og betaler forholdsvis mye i forsikring på sykkelen (det er en populær modell blant tyver, og den kommer dårlig ut på skadestatistikken).

I vinter tok de en person i Drammen etter at de hadde funnet over 100 stjålne motorsykler hos vedkommende - alle av nyere årgang.

Det er en særdeles stor andel av alt som har blitt stjålet av denne typer sykler på østlandet de siste par-tre år.

Vi regnet litt på det og fant ut at han derved var skyld i ca 25% av kaskoandelen på forsikringen. Det betyr flere tusen kroner pr år for hver enkelt forsikringstaker på østlandet av denne type sykler.

Så jeg skulle mer enn gjerne møtt denne personen en gang....helt på egen hånd.

Og det er det mange andre som gjerne skulle gjort.

Vi vet hvem han er, og ser frem til rettssaken - og til han slipper ut.....

Gjest Bravvvo
Skrevet

Hva kjennetegner en alkis egentlig?

Hun drikker i hvert fall hver helg. Er skikkelig partyjente. Litt dop inne i bildet også.

Hun har ikke jobb, og trenger derfor å få ekstra penger, til klær..

Hun er litt ute å kjøre da med andre ord, og tøyer grensene når det gjelder å skaffe penger.

Om hun har et rusproblem er vanskelig å si, det spørs jo hvor lenge hun har drevet på, hvor gammel hun er osv.Er det bare ungdomsfyll som går over etter hvert?

Dette vet du vel selv best, du som kjenner henne.

Du kan jo, om du er redd for hevn, gi forsikrinsselskapet beskjed om at du ikke ønsker å stille som vitne, og av personlige grunner ikke ønsker å gi noen begrunnelse. Det er ingen tvang å vitne i saker.

Skulle din venninde hevne seg bare på grunn av det, da ville hun uansett funnet på noe faenskap mot deg i fremtiden(uavhengig av denne saken)

Skrevet

Det er nettopp det det er.

Jeg er ivrig motorsykkelist og betaler forholdsvis mye i forsikring på sykkelen (det er en populær modell blant tyver, og den kommer dårlig ut på skadestatistikken).

I vinter tok de en person i Drammen etter at de hadde funnet over 100 stjålne motorsykler hos vedkommende - alle av nyere årgang.

Det er en særdeles stor andel av alt som har blitt stjålet av denne typer sykler på østlandet de siste par-tre år.

Vi regnet litt på det og fant ut at han derved var skyld i ca 25% av kaskoandelen på forsikringen. Det betyr flere tusen kroner pr år for hver enkelt forsikringstaker på østlandet av denne type sykler.

Så jeg skulle mer enn gjerne møtt denne personen en gang....helt på egen hånd.

Og det er det mange andre som gjerne skulle gjort.

Vi vet hvem han er, og ser frem til rettssaken - og til han slipper ut.....

Er du en sånn liten Wannebee-HA du da?hehe...du skal altså ta denne fyren når han kommer ut? du høres ikke helt ukriminell ut selv heller spør du meg, eller har du det bare i kjeften som så mange av dere?

Skrevet

Når du har meldt ifra om at du ikke vil vitne, så vet de jo at du så ikke gjør det og dermed vil det ikke få konsekvenser for deg. Ta med legitimasjon for sikkerhetsskyld når du melder ifra.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ho har da dolka deg i ryggen ved å oppgi deg som vitne i en falsk forsikringssak? Dette kan få konsekvenser for deg ho umulig kan fatte omfanget av. Det du gjør, er å la henne stå inne for sitt eget rot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...