Gå til innhold

Lite dilemma - meg igjen!

Gjest Litt kjedelig situasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Litt kjedelig situasjon
Skrevet

Det er nettopp det det er.

Jeg er ivrig motorsykkelist og betaler forholdsvis mye i forsikring på sykkelen (det er en populær modell blant tyver, og den kommer dårlig ut på skadestatistikken).

I vinter tok de en person i Drammen etter at de hadde funnet over 100 stjålne motorsykler hos vedkommende - alle av nyere årgang.

Det er en særdeles stor andel av alt som har blitt stjålet av denne typer sykler på østlandet de siste par-tre år.

Vi regnet litt på det og fant ut at han derved var skyld i ca 25% av kaskoandelen på forsikringen. Det betyr flere tusen kroner pr år for hver enkelt forsikringstaker på østlandet av denne type sykler.

Så jeg skulle mer enn gjerne møtt denne personen en gang....helt på egen hånd.

Og det er det mange andre som gjerne skulle gjort.

Vi vet hvem han er, og ser frem til rettssaken - og til han slipper ut.....

Oj, såpass ja!!

Går det an, sier jeg bare altså!!

Samboeren min har også motorsykkel. Helt sykt høy forsikring!!

Men verden kommer aldri til å bli "perfekt" uansett, så må nok regne med slike folk...

Skrevet

Er du en sånn liten Wannebee-HA du da?hehe...du skal altså ta denne fyren når han kommer ut? du høres ikke helt ukriminell ut selv heller spør du meg, eller har du det bare i kjeften som så mange av dere?

Nå vet ikke jeg hvem du mener med "dere", og noen "Wannebee-HA" verken er jeg eller har vært.

Av de ulike motorsykkelmiljøene i Norge så utgjør de av media så ofte omtalte "kriminelle mc-klubbene" kun en liten brøkdel.

De aller fleste av oss har derfor intet med disse å gjøre.

Når det gjelder personer som ødelegger for en hobby du har, eller stjeler noe du har brukt mye tid og penger på, så har jeg intet i mot å konfrontere vedkommende hvis mulig.

Det tror jeg at du også ville følt for, hvis du hadde hatt mot nok til det. Hvilket du sansynligvis ikke har, all den tid det ser ut til at du ikke en gang har mot nok til å skrive inn et slikt innlegg under ditt "vanlige" nick....

Skrevet

Oj, såpass ja!!

Går det an, sier jeg bare altså!!

Samboeren min har også motorsykkel. Helt sykt høy forsikring!!

Men verden kommer aldri til å bli "perfekt" uansett, så må nok regne med slike folk...

Slike folk finnes over alt. Og det irriterende ved det er at de så sjelden blir tatt.

Og blir de det så slipper de likevel så alt for lett unna.

Det er ikke rent få slike saker (bil/mc tyveri, innbrudd etc) der gjerningsmannen er kjent, men saken blir likevel henlagt.

Og da er det forståelig for meg at en del velger å ta saken i egne hender om mulig.....

Gjest Mvh- Goliath
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvem du mener med "dere", og noen "Wannebee-HA" verken er jeg eller har vært.

Av de ulike motorsykkelmiljøene i Norge så utgjør de av media så ofte omtalte "kriminelle mc-klubbene" kun en liten brøkdel.

De aller fleste av oss har derfor intet med disse å gjøre.

Når det gjelder personer som ødelegger for en hobby du har, eller stjeler noe du har brukt mye tid og penger på, så har jeg intet i mot å konfrontere vedkommende hvis mulig.

Det tror jeg at du også ville følt for, hvis du hadde hatt mot nok til det. Hvilket du sansynligvis ikke har, all den tid det ser ut til at du ikke en gang har mot nok til å skrive inn et slikt innlegg under ditt "vanlige" nick....

Nei, jeg skriver det heller under ditt nick, ha!

Nei, den var litt barnslig, men jeg trodde du skulle fillebanke fyren både gul og blå når han kom ut jeg;O)

Skrevet

Nei, jeg skriver det heller under ditt nick, ha!

Nei, den var litt barnslig, men jeg trodde du skulle fillebanke fyren både gul og blå når han kom ut jeg;O)

Å på forhånd bestemme seg for å fillebanke noen ville i de fleste tilfeller vært særdeles dumt - spesielt i en sak som dette.

Men å konfrontere vedkommende med hva han har gjort og klart gi uttrykk for hva andre har av meninger om det, er noe helt annet.

Er han fornuftig så forstår han at han er i "noens" søkelys fremover, og vil forhåpentlig ikke fortsette med det han tidligere har gjort.

Er han ikke fornuftig risikerer han å bli konfrontert igjen, og da kan det være at det utvikler seg til noe mer - helt avhengig av hva han selv velger å gjøre ut i fra de muligheter han da blir gitt.

Og personlig finner jeg det høyst rimelig....

Ikke minst er det også mange "uniformerte" som mener det kan være den beste løsningen overfor denne type kriminalitet.

Men du må selvfølgelig være bevisst på hvor "grensen" går for når det blir urimelig og klart ulovelig.

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale deg å ta en telefon til forsikringsselskapet. Be om å få snakke med den som er saksbehandler på denne konkrete saken der.

En liten tilleggskommentar. Det er mange som snyter forsikringsselskapene gjennom forsikringssvindel.

Men det er ikke egentlig forsikringsselskapene som blir snytt og betaler. Det er du, jeg og alle andre som betaler for forsikringer som må dekke disse svindlernes "gevinst".

For forsikringsselskapene justerer bare sine priser, og kommer ut med nødvendig/ønskelig overskudd uansett.

Derfor bør alle som vet at noen svindler på forsikringen melde i fra.

Jeg ser ikke på det som noen "tysting" all den tid det tross alt også er mine penger de svindler til seg.

Godt poeng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...