Gå til innhold

hvordan forholde seg til deprimerte personer?


Gjest uerfaren3

Anbefalte innlegg

Gjest uerfaren3

jeg har en jobb som innebærer at jeg treffer endel mennesker med psykiske lidelser. men siden jobben min ikke er å behandle disse har vi fått alt for liten opplæring i hvordan vi skal forholde oss til psykisk syke.

såå jeg lurer på om noen her har noe tips til meg, hva bør jeg si, og enda viktigere, hva bør jeg ikke si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 27_Maijka

Vanskelig å komme med et generelt svar, en må liksom se personen an.

Anyway, min erfaring tilsier at man skal være normal, være seg selv. Det siste en deprimert person trenger, er deprimerte omgivelser og drøvtygging! Tungsinnede mennesker trenger stabilitet og rutiner i hverdagen!

Jeg er selv deprimert til tider, så jeg vet at akkurat der og da er det utrolig irriterende at alle andre oppfører seg normalt når JEG har det vondt.. Men men, jeg ler av det i gode perioder heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Frankenstein

Oppfør deg normalt. Det er nok det beste rådet. Du trenger ikke oppføre deg på en spesiell måte rundt deprimerte.

Det eneste du ikke bør gjøre er å antyde at de er late unnasluntrere som er nødt til å ta seg sammen. Selv om psykyske lidelser nok kan fremstå slik for friske mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...