Gå til innhold

Liker du navnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vanvittig fornøyd med navnet mitt. Det ER meg. Det er ikke altfor mange som heter det merkelig nok.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• mariaflyfly

4

• fei1365380229

3

• amber sun

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Det holder med flyfly, vettu! :)

Aaaah, det er jo greit nok. Men du presanterer deg ikke for det når du ringer ;o)

Skrevet

Jeg har et typisk jentenavn fra 70-tallet, dog ikke av de aller, aller vanligste.

Synes det er helt greit, og det er jo meg, så jeg ville aldri byttet.

Jeg byttet ikke etternavn da jeg giftet meg heller, synes fornavn og etternavn sammen hos meg sitter godt og er enkelt å huske.

Skrevet

Aaaah, det er jo greit nok. Men du presanterer deg ikke for det når du ringer ;o)

Skal begynne med det.

"Halla, det er Flyfly". Med tjukk "l". Hehe!

Skrevet

Skal begynne med det.

"Halla, det er Flyfly". Med tjukk "l". Hehe!

Ja, det må du :o)

fei1365380229
Skrevet

Tja, liker det sånn passe greit. Veldig vanlig navn i 69 tror jeg for vi var 3 i klassen og mange på skolen som het det.

Jeg het Lena også, men det har jeg strøket, fordi jeg ikke har brukt det siden jeg var 7 år etter at en smart person sa: Lena, Lena har du vasket deg på bena.

Skrevet

Tja, liker det sånn passe greit. Veldig vanlig navn i 69 tror jeg for vi var 3 i klassen og mange på skolen som het det.

Jeg het Lena også, men det har jeg strøket, fordi jeg ikke har brukt det siden jeg var 7 år etter at en smart person sa: Lena, Lena har du vasket deg på bena.

De fleste har vel opplevd å bli ertet med utgangspunkt i navnet. Jeg kjente en gang ei som het Britt. Hun var livredd for trykkfeil som kunne gjøre henne til Dritt.

fei1365380229
Skrevet

De fleste har vel opplevd å bli ertet med utgangspunkt i navnet. Jeg kjente en gang ei som het Britt. Hun var livredd for trykkfeil som kunne gjøre henne til Dritt.

Jeg var ikke så sterk som 6 åring og syns det var flaut. Siden jeg hadde et mellomnavn så valgte jeg dette når jeg begynte på skolen.

Skrevet

Ja, jeg synes jeg har et fint navn, som er veldig "meg". Men jeg måtte bli voksen før jeg skjønte det:)

Skrevet

Ja, jeg liker navnet mitt - kort og greit og går like fint innlands som utlands.

Som barn skulle jeg dog noen ganger ønske at jeg hadde et mer vanlig navn, og ikke minste at jeg hadde dobbelt fornavn, slik at jeg kunne skrive en bokstav med punktum etter mellom for- og etternavn! :-)

Kunne ikke ha tenkt meg å bytte navn - verken for- eller etternavn eller ta noen ekstra navn i tillegg til dem jeg har.

Skrevet

Ja, jeg har sterke navn, med solide røtter i historie og kultur. Har et kallenavn (forkortelse av mitt første fornavn) blant venner som jeg bruker i internasjonal sammenheng, dvs. som alle kan si. Kunne ikke tenkt meg å hete noe annet.

Skrevet

Jeg liker ikke navnet mitt noe særlig, skulle gjerne hett noe annet, men har ikke egentlig funnet ut hva :-) Men andre ser ikke på navnet mitt på samme måte, de synes nok det er helt greit at jeg heter det jeg gjør, og jeg ville nok ikke byttet. Men jeg har spurt mamma og pappa hvorfor de kalte meg det jeg heter, og da sa mamma: Vi gjorde det ikke for å være slemme, vi syntes bare det var et fint navn. :-)

Gjest Vanlig navn
Skrevet

Nei, jeg er ikke så glad i navnet mitt. Det er alt for mange som heter det samme, så det er ikke "meg" uten at etternavnet henger med.

På skolen ble jeg alltid kallt Fornavn Etternavn sammen, så om noen ropte bare fornavnet mitt, så reagerte jeg ikke - det var liksom ikke meg.

Jeg prøvde å bytte til mitt andre fornavn to ganger i livet, men det get gikk ikke så bra.

Første gang, da jeg var student, havnet jeg i gruppe med to andre som het Andre Fornavnet mitt.

Da jeg begynte å jobbe var det bare en jente i bedriften fra før. Hun het selvfølgelig Andre Fornavnet mitt.

Skrevet

Ikke med mellomnavnet mitt, det har jeg ingen forhold til. Har aldri kalt meg begge deler. Men ellers er jeg sånn tålelig fornøyd. Liker det best på østlandsk.

Gjest jada, gjør det
Skrevet

Liker navnet mitt:) Tror nok familie og venner hadde trodd jeg var tullete om jeg byttet... En slektning byttet på barnet da det var lite, og det var nok forvirrende for den lille....

Elisabeth1365380359
Skrevet

Kunne aldri byttet! Kan si det så sterkt som at jeg elsker navnet mitt. Navnet mitt Er meg.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Navnet mitt passer meg utmerket. Det går bra også i andre land enn Norge, og det er jeg også glad for.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg har et helt greit vanlig navn som jeg er sånn passe fornøyd med.

Kanskje jeg burde hett Dorthe i steden ;o)

Hva? Heter du ikke Dorthe i virkeligheten?

*Sjokkert*

Gjest Enda en Elisabeth
Skrevet

Kunne aldri byttet! Kan si det så sterkt som at jeg elsker navnet mitt. Navnet mitt Er meg.

Enig med deg :)

Jeg er også fornøyd med navnet mitt :)

Jeg føler det passer til meg, og kunne aldri byttet.

Skrevet

Nei - jeg er ikke så veldig glad i navnet mitt. Det var sikkert mest populært for en del år siden, den yngste jeg vet om som heter det er sju år - og det virker veldig pussig...

Har et mellomnavn også, men det er så langt at det aldri har vært uttalt i lag med fornavnet. Bruker det aldri, men det står jo i alle papirer osv. Er ikke videre glad i det navnet heller! (men det er faktisk et navn som er høyere på navnetoppen nå til dags).

Jaja - livet er vel travelt nok om man ikke skal lage seg navneproblemer også...

Synes nicket mitt er et greit navn, jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...