Gjest enda trett og tiltaksløs Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg er trett og sliten og har vært det lenge... Har allergi mot flere ting, bla midd og gresspollen (sterk allergi) men bruker bare medisin i gresspollensesongen. Jeg har hatt allergisk "anfall" to ganger - en gang i forbindelse med at jeg ble utsatt for mye høy, og en gang da jeg var i et røykfullt rom. Da fikk jeg pusteproblemer og ble tett i lungene. Fikk innhalator (ventoline?) - men alt dette er mange år siden. Har ikke brukt den - og går aldri i røykfyllte rom eller er i kontakt med høy lenger. Men nå har jeg tørr hoste i lange perioder (men lenge siden nå) - det kommer konstant slim fra brystet - som jeg kremter opp og svelger (tror ikke det er gult/grønt men blankt/hvitt). Det er seigt. Jeg har også ofte verk i lungene, er sår og det trykker. Men hører ikke lyder når jeg puster. Hvis jeg er i nærheten av røyk får jeg vondt i lungene med en gang og det kommer mer slim. Kan dette være astma og en grunn til at jeg er så trett? Har sluttet å trene for det gikk bare nedover med kondisen i stedet for oppover. Etter en pause har jeg nå begynt igjen men det er tungt. Er det normalt med slim så lenge (ihvertfall ett år nå). Jeg har ikke komt på å nevne det for legen - var der en gang og sjekket jern og vitaminer, men det var ok. Skrev inn innlegg her for en tid siden og ble anbefalt å ta kontakt med lege og at det sikkert var astma - og at det kunne være farlig - men kan liksom ikke helt forstå det heller? Har jeg ikke veldig milde symptomer da? Og kan legen høre noe på lungene mine? Hvis han ikke hører noe så er det vel ikke noe galt da? Og jeg er like langt? Uansett så kan det vel ikke være MYE astma? Går det an å finne det ut når det er så lite? Føler meg som en hypokonder... Ellers har jeg ikke vært syk på leeeenge, ikke forkjølet eller noe. Men er bare så trett og sliten. Savner ENERGI. Bestemt meg for å forsøke ginseng tabletter. Tar multivitaminer nesten hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173400-astma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.