Gå til innhold

Har du kjøpt vaksine mot fugleinfluensa?

Anbefalte innlegg

Gjest vaksine
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her som er så hysteriske at de har sikra seg vaksinen i kjøleskapet?

Gjest forvirravix
Skrevet

Det finnes vel ikke vaksine?

Det som noen har sagt, er at det kan lønne seg å ha vanlig influensamedisin (ikke vaksine) liggende?

Du må til legen for å få resept på Tamiflu

http://www.shdir.no/index.db2?id=15263

http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=223&oid=0&e=0&trg=ContentArea_4498&MainArea_4320=4498:0:15,1787:1:0:0:4320;4349;::0:0:0&ContentArea_4498=4504:0:15,2926:1:0:0:4320;4498;::0:0:0

Var det altså vanlig influensavaksine de omtalte på TV?

Hjelper det mot fugleinfluensa da?

Den farlige, fryktede fuleinfluensaversjonen er jo en mutering av vanlig fugleinfluensa og vanlig influensa, Kan da en vanlig influensavaksine hjelpe mot den muterte fugleinfluensaversjonen ? hmmm

Skrevet

Hysterisk - er det egentlig det?

Selv har jeg ikke gjort det, men dette er vel en av de tingene det kan være fornuftig å se an utviklingen av.

Hvis dette viruset utvikler seg slik at det kan overføres mellom mennesker som en "vanlig" influensa, så er det ingen ting som tilsier at det ikke vil bryte ut en dødlig pandemi.

Og da kan det kanskje være kjekt å være "føre var"?

Gjest tamiflu
Skrevet

Var det altså vanlig influensavaksine de omtalte på TV?

Hjelper det mot fugleinfluensa da?

Den farlige, fryktede fuleinfluensaversjonen er jo en mutering av vanlig fugleinfluensa og vanlig influensa, Kan da en vanlig influensavaksine hjelpe mot den muterte fugleinfluensaversjonen ? hmmm

Nei, jeg skriver om influensamedisin (tamiflu), ikke influensavaksine (som er ulik hvert år).

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som er sant her - har ikke sjekket...

Altså de 200.000 dosene som eksisterer, vil de bli erstattet (at det derved produseres mer) dersom folk kjøper?

Altså,- er resultatet at jeg kjøper til min familie at

a) jeg er med på å øke det totale lageret

B) jeg forbruker en dose som en bedre trengende kunne ha fått om ikke jeg kjøpte den.

Har ikke satt meg inn i dette,- hvis noen vet dette, så si gjerne i fra.

For hvis det er a) så gjør jeg det gjerne, men B) synes jeg blir litt vel usosialt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...