Gå til innhold

Manglende bot fra Sporveiene - etterlyse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en bot fra Sporveien (ugg).

Men etter snart 10 dager har jeg ikke sett noe til den. Burde jeg etterlyse den?

*håpefull*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg, den dukker nok opp... :)

Jeg er en annen
Skrevet

!!! Hvorfor i alle dager skulle du etterlyse den?

Skrevet

Hvorfor skal du etterlyse en bot??......bare til opplysning, hvis du ikke vet forskjellen, så har du ikke vunnet noe altså:-)

Skrevet

!!! Hvorfor i alle dager skulle du etterlyse den?

Har ikke lyst på purregebyr. Og de sa den skulle komme innen 4 dager.

Tror jeg dessuten skal klage på boten. Betaler flerfoldige tusen til Sporveiene i mnd-kort i året. Den ene dagen jeg ikke har det...

Skrevet

Hvorfor skal du etterlyse en bot??......bare til opplysning, hvis du ikke vet forskjellen, så har du ikke vunnet noe altså:-)

hahaha...

Skrevet

*gapskratter*

Skrevet

Oslo Sporveier er en verna bedrift. Det er sikkert ikke de smarteste som sitter og skriver den bota og sender til deg. Dog vile jeg ikke bekymra meg over at den ikke dukka opp, for det gjør den sikkert. Dessverre.

Jeg er en annen
Skrevet

Tror jeg dessuten skal klage på boten. Betaler flerfoldige tusen til Sporveiene i mnd-kort i året. Den ene dagen jeg ikke har det...

Det er jo ikke ditt ansvar så lenge de ikke har sendt den ut. Jeg ville ikke purret på en bot.

Skrevet

Tror ikke du kommer noe vei med klagen :o( Ganske firkanta på sånne steder.

Skrevet

Har de ikke sånt "glemmegebyr" lenger?

Før i tiden kunne man redusere boten kraftig dersom man innen x dager troppet opp på en stasjon og viste frem månedskort. Så teoretisk sett kunne man da

1) bli tatt for sniking

2) kjøpe nytt mnd.kort

3) vise det frem og betale glemmegebyret.

Summa-summarum kunne man komme bedre ut av det enn å betale fullt gebyr - ihvertfall hvis det var relativt tidlig i måneden.

men nå er jeg håpløst uoppdatert på gebyrene deres! ;-)

Skrevet

Har de ikke sånt "glemmegebyr" lenger?

Før i tiden kunne man redusere boten kraftig dersom man innen x dager troppet opp på en stasjon og viste frem månedskort. Så teoretisk sett kunne man da

1) bli tatt for sniking

2) kjøpe nytt mnd.kort

3) vise det frem og betale glemmegebyret.

Summa-summarum kunne man komme bedre ut av det enn å betale fullt gebyr - ihvertfall hvis det var relativt tidlig i måneden.

men nå er jeg håpløst uoppdatert på gebyrene deres! ;-)

Nei, nå er det 750 kr i kort eller kontant på stedet, eller 1000 kr om du ikke kan gjøre opp for deg med det samme.

Har jeg lest. :-)

Skrevet

Nei, nå er det 750 kr i kort eller kontant på stedet, eller 1000 kr om du ikke kan gjøre opp for deg med det samme.

Har jeg lest. :-)

Oisann! det var ikke snaut!;-)

Så da tar altså kontrollørene med seg kortautomat rundt under kontrollene, da!

Men mulighet til å betale selve billetten med kort, nei se DET kan man ikke!! ;-)

Skrevet

Du får ikke purring før du har fått selve boten, uansett.

Det samme skjedde for øvrig med en kamerat av meg, for leeenge siden. Han har aldri sett noe mer til den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...