Gå til innhold

Paralgin forte - beroligende?


Gjest hugga

Anbefalte innlegg

Jeg blir utrolig nervøs hvis jeg skal snakke i offentlige sammenhenger. Og det skal jeg nå.. I morgen faktisk.

Er paralgin forte beroligende? Bortsett fra placebo-effekt altså.

Kjenner nervene allerede :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paralgin Forte kan nok virke beroligende må mange mennesker, men jeg vil på det sterkeste advare deg mot å bruke denne medisinen i den sammenhengen du sikter til. For det første er det feilbruk/misbruk av hva tabletten er ment å være til, men når du ikke er vant med den, og bruker den for å dempe angst kan du få uheldige virkninger. Dårlig konsentrasjon, bli trøtt, susete, virke dopet.

Jeg bruker paralgin forte mot en type smerter hvor den fungerer utmerket, men etter å ha brukt den en tid, vet jeg at man ikke reagerer likedan hver gang man tar medisinen. Det vil avhenge av en rekke faktorer: Type smerte,(hvorfor jeg tar den) allmenntilstand, hvor lenge det er siden jeg har brukt medisinen osv. En ikke altfor sterk dose av sobril ville nok vært bedre, forutsatt at du har prøv den før. Ellers ville jeg satset på det som høres ut som en mager trøst, nemlig at det aldri har vært en forbrytelse å være nervøs, eller virke nervøs. De fleste har forståelse for dette. Og de som ikke har det, er veldig lite tolerante, har liten forståelse, og slike folk gidder vi ikke å bry oss om... Vet dette er mager trøst, for jeg vet hva angst er. Men ikke eksperimenter foran en slik utfordring, for du kan ikke ta medisinen bort fra systemet ditt når den først er kommet dit.

Jeg vil ønske deg lykke til. Jeg ligger selv søvnløs over mange ting, og nesten alltid er det til ingen nytte.

Vennlig hilsen Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...