Gå til innhold

Dame /mann bare være venner?

Anbefalte innlegg

Gjest vrake han
Skrevet

Ei venninne har en samboer som hadde et forhold(ikke sex,bare tlf kontakt) til ei dame for noen år siden.Han innrømte at han ble forelsket og klarte ikke å tenkte klart.Han tekte aldri på å gå fra venninna mi og barnet.Hun tilga han og fant ut no at han har snakket med den dame på tlf igjen no(Hun har giftet seg siden sist).han sier at dem bare er venner og at hun er lykkelig gift.Men kan man virkelig være venner med ei man har vært forelsket i før?

Elisabeth1365380359
Skrevet

Det går fint an! Følelser går over. Jeg har kontakt med han som jeg var forelsket i i flere år, men aldri fikk.Det er lenge siden. Følelser dør når det ikke holdes liv i dem.

Gjest vrake han
Skrevet

Det går fint an! Følelser går over. Jeg har kontakt med han som jeg var forelsket i i flere år, men aldri fikk.Det er lenge siden. Følelser dør når det ikke holdes liv i dem.

Men spørsmålet mitt til henne er om hun kan stole på han når han sier dem bare er venner.Han sa det samme sist også.Og denne gangen oppdaget hun det sjøl på tlf regningen at han hadde ringt henne.han sa ikke noe sjøl for han viste at hun kom til å reagere.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Men spørsmålet mitt til henne er om hun kan stole på han når han sier dem bare er venner.Han sa det samme sist også.Og denne gangen oppdaget hun det sjøl på tlf regningen at han hadde ringt henne.han sa ikke noe sjøl for han viste at hun kom til å reagere.

Jeg kan ikke svare på om hun kan stole på fyren. Jeg kjenner ham ikke. Jeg kan bare si at det lett går an å bare være venner. Kanskje han er glad i henne som venn, ingenting mer.

Hva vet vel lille jeg.

Gjest Leke med ilden?
Skrevet

Jeg ville, av hensyn til samboeren min, ikke hatt kontakt med denne dama. Det føles like utrygt at typen din er følelsesmessig involvert i en annen som at han har sex med en annen. Nesten enda mer tenker jeg. Sex kan bare være fysisk tiltrekning, forelskelse kan bli dypere følelsesmessig. JEG ville ikke likt det var jeg venninna di!

Skrevet

Jeg har i alle fall venner av motsatt kjønn nå, som jeg har hatt sex med og/eller vært følelsesmessig involvert i. Det samme med min mann. Vi stoler på hverandre - og har valgt hverandre nå, og ingen andre. Vi har allikevel vennskap - og vet utmerket godt hvor grensene går. Ingen problemer her. Et lite stikk av sjalusi en sjelden gang, men ingen større problemer. Kanskje fordi vi fx ber våre venner i felles lag (grillfest med både hans og mine, samt våre felles venner om sommeren fx).

Skrevet

Mange kan nok være venner med noen de har vært forelsket i før.

Men hvis din venninne ikke liker denne kontakten (spesielt med tanke på historikken her), så burde hennes samboer vise respekt for det, og derfor bryte kontakten med denne personen.

mil1365380270
Skrevet

"han sa ikke noe sjøl for han viste at hun kom til å reagere."

Det var så viktig for han å ha kontakt, at han heller gjorde det i skjul? Hadde ikkke stolt helt på at det ikke kommer en repetisjon her.

Skrevet

Jeg har selv kontakt med en jeg var dødsforelska i for noen år siden, og nå er bestevenn med. Men har bor i et annet land da:). Men jeg føler ikke noe for ham i det hele tatt idag, og jeg har truffet mannen i mitt liv, så han er overhodet ingen trussel.

MEN, når det er sagt- denne løgnen, og det at han har kontakt bak ryggen hennes, ja DET er noe helt annet. Løgn og bedrag hører ikke hjemme i et forhold, og folk som lyver har ofte noe å skjule.

Jeg ville aldri drømme om å holde dette skjult for min kjære, og jeg har ingen hemmligheter for ham på dette området. Og for meg er dette det viktigste.

Det at han lyver om slikt ksurrer iallefall i mine ører, og jeg hører alarmklokker lang vei! Men det er bare meg da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...