Gå til innhold

Diagnosesvada


Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Mange lurer på sånn hva slags diagnose de har. Sånn har jeg også vært. Men det er jeg heldigvis over nå.

For maken til SVADA har jeg aldri før vært borti. Er det en ting jeg syns er LATTERLIG med verden i dag så er det de psykiatriske diagnosene...

Er flere schizofrene som er mer vellykkede enn meg! =)

Uttalelser fra psykolog/psykiater er uansett bare SVADA det og. De har riktignok mer utdannelse enn de fleste, men dømmekraft er desverre ikke noe man kan lære på skolen. =)

Eneste jeg trenger behandler til, er å kunne snakke om ting jeg ikke kan snakke med andre om. Jeg stoler på deres taushetsplikt, bortsett fra litt anonym ryktespredning på fellesrommet på poliklinikken, kanskje.

Men når de begynner å forklare ting om meg selv, da ler jeg inni meg. Det er jo faktisk idioti. Det er det samme som å bestemme seg for om det finnes utenomjordiske vesener eller ikke, og aldri mer reflektere rundt sin avgjørelse.

Det er en dom.

En dom som ikke er verdt fem flate øre mer enn menigmanns vurdering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest oppgitt i dag dessverre

Jeg skulle sånn ønske at jeg kunne slå meg til ro med at du har rett og så bare leve etter det. For du har jo rett.

Men dessverre er jeg en av dem som gjerne skulle hatt noen til å hjelpe meg med å takle jobbintervjuer og presentasjoner av faglige ting og slike konkrete eksempler.

Problemet er at det jo er umulig å få hjelp til det. For alt de gjør er å skrive masse svada om deg og la deg gå i systemet år etter år time etter time uten noe konstruktivt.

Og ja, jeg er jævlig villig til å jobbe for å bli kvitt denne angsten. Hadde bare noen giddi å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 27_Maijka

Jeg er så enig så enig med deg ang diagnoser. Diagnoser er oppskrytt!

Gudene må vite alle de diagnoseme jeg har hatt i årenes løp, men den ene etter den andre har måttet innrømme at h*n har tatt feil.

Min diagnose er deprimert, og that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elinamaria

Jeg hadde nå iallfall aldri blitt bedre om jeg ikke endelig hadde fått rett diagnose. Fordi når du har den diagnosen har du ikke sjans til å bli bedre av å "prate", men må ha medisiner.

Men ja, masse svada-diagnoser før jeg fikk den rette gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig og ikke enig. Enig fordi diagnoser kan ta fra folk håpet om en bedre fremtid - bli motløs eller omvendt gjøre at folk får fram gutset og skal bevise at denne diagnosen passer ikke på meg. Uenig fordi at mange mennesker ønsker å vite hva som feiler dem og blir beroliget av å vite en diagnose. Det blir også lettere for behandler å vite hva som er riktig behandling og medisiner. Pasient kan også skaffe kunnskap og informasjon om lidelsen og kan derfor bli fortere frisk. Men man skal ikke henge seg opp i diagnoser fordi de bare beskriver et sett symptomer på daværende tidspunkt. Det bør heller ikke være lov å sette diagnose hvis man ikke har observert pasienten over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...