Gå til innhold

Bare et tips ang. svaring på innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et tips:

Det hender ganske ofte at enkelte svarer på et annet svar når de forsøker å svare på et innlegg. Dette fører til at vedkommende som skal ha svaret ikke får det opp i svaroversikten sin, og kan føre til at det ikke blir sett. Så - pass på å svare under riktig innlegg.

Altså: du leser et innlegg, leser deretter et svar under, og så trykker du på "svar på dette innlegget". Resultat: svaret kommer feil. Klikk alltid tilbake til det innlegget du ønsker å svare på før du velger "svar på dette innlegget".

".........................."

Skrevet

Men det er alltid lurt å lese tråden man selv har skrevet, så slipper man å gå glipp av noen svar.

Skrevet

Men det er alltid lurt å lese tråden man selv har skrevet, så slipper man å gå glipp av noen svar.

Det er sant. Men dog :-)

"..........................."

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det hender jo at svaret er myntet på en annen i tråden enn den som startet den da.

Ellers tar jeg alltid og sjekker hele tråden hvis jeg har spurt om et eller annet. Ikke noe problem det!

Skrevet

Det hender jo at svaret er myntet på en annen i tråden enn den som startet den da.

Ellers tar jeg alltid og sjekker hele tråden hvis jeg har spurt om et eller annet. Ikke noe problem det!

"Det hender jo at svaret er myntet på en annen i tråden enn den som startet den da."

Øh...nå snakker du om noe helt annet enn det jeg nevnte. Jeg snakket om når man ønsker å svare trådstarteren - trodde det var åpenbart.

Skrevet

Forøvrig sa jeg vel omtrent dette: "Klikk alltid tilbake til det innlegget du ønsker å svare på før du velger "svar på dette innlegget"

Altså: "det innlegget du ønsker å svare på". Hvorvidt det er trådstarter eller noen andre er helt likegyldig.

"........................."

Skrevet

Helt greit å bli minnet om dette.

Men samtidig så synes jeg at enkelte er litt for kjappe til å "kjefte" på den som har gjort feil. Og oftest er det vel bare en glipp at svaret kom feil - en glipp som de fleste av oss kan gjøre seg skyldige i.

Gjest rutangis netu
Skrevet

"Det hender jo at svaret er myntet på en annen i tråden enn den som startet den da."

Øh...nå snakker du om noe helt annet enn det jeg nevnte. Jeg snakket om når man ønsker å svare trådstarteren - trodde det var åpenbart.

Åja! Tok for gitt at folk skjønte det jeg! Jeg har derimot selv begått den feilen, selv om jeg vet hvordan det fungerer med 'svar til meg'. Sitter og leser flere innlegg før en svarer, og glemmer å gå tilbake til det oprinnelige innlegget før en begynner på svaret. For meg er det bare en glipp, noe som jeg aldri kommer til å klare å unngå med jevne mellomrom.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Forøvrig sa jeg vel omtrent dette: "Klikk alltid tilbake til det innlegget du ønsker å svare på før du velger "svar på dette innlegget"

Altså: "det innlegget du ønsker å svare på". Hvorvidt det er trådstarter eller noen andre er helt likegyldig.

"........................."

Jada, jada. Unnskyld, Unnskyld!

Skrevet

Åja! Tok for gitt at folk skjønte det jeg! Jeg har derimot selv begått den feilen, selv om jeg vet hvordan det fungerer med 'svar til meg'. Sitter og leser flere innlegg før en svarer, og glemmer å gå tilbake til det oprinnelige innlegget før en begynner på svaret. For meg er det bare en glipp, noe som jeg aldri kommer til å klare å unngå med jevne mellomrom.

Jeg mente heller ikke å klage på at folk begår "glipper" innimellom - det gjør jeg da selv også. Jeg trodde virkelig at innlegget ble tatt som det det var ment som, og det jeg sa: tips. Det er noen som ikke er helt drevne på slike forum som dette.

"............................."

Skrevet

Dette kan skje selv den beste.

Ja, det kan det vel. Likevel er det ikke alle som er like "drevne", og hvis EN person kan få en aha-opplevelse, så holder det. Det var ment som et tips til de som evt. ikke er helt erfarne i bruk av forum.

Skrevet

Helt greit å bli minnet om dette.

Men samtidig så synes jeg at enkelte er litt for kjappe til å "kjefte" på den som har gjort feil. Og oftest er det vel bare en glipp at svaret kom feil - en glipp som de fleste av oss kan gjøre seg skyldige i.

Javisst. Man kjefter ikke på feilpostinger - det kan som sagt skje hvem som helst. Selv pleier jeg å svare på feilsvar med "feil person" e.l.

".............................."

Gjest Mr Papp
Skrevet

Ja, det kan det vel. Likevel er det ikke alle som er like "drevne", og hvis EN person kan få en aha-opplevelse, så holder det. Det var ment som et tips til de som evt. ikke er helt erfarne i bruk av forum.

Nei, jeg tror ikke oppgaven kommer. Du må nesten søke etter den ved hjelp av GPS.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke oppgaven kommer. Du må nesten søke etter den ved hjelp av GPS.

Heh-heh :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...