Gå til innhold

når terapeut behandler to som kjenner hverandre


Gjest esel

Anbefalte innlegg

Tenker da på at to nære venner har samme behandler. Anses dette som uproblematisk? Vennene vil jo sikkert snakke om hverandre i terapien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min terapeut er veldig bevist på at han ikke skal være behandler til folk jeg kjenner godt.

hvorfor vil h*n ikke det? Har vedk gitt deg en grunn? Gjelder det nære venner og/eller bekjente?

Det som også i den forbindelse kan være intr. er _når_ trekkes det skillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det kan være et problem. Jeg var en gang behandler til to voksne damer som var søstre. Det var ikke bare enkelt.

Prøver å unngå å komme i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosina1365380816

Jeg kan ikke tenke meg at dette er problematisk. Jeg tar heller ikke for gitt at venner snakker om hverandre i særlig grad i terapi.

Jeg ville tenke meg at det kunne bli problematisk, og at teraputen ville kunne havne i en etisk konflikt om han/hun hadde to som kjente hverandre veldig godt i behandling. Det er jo ikke alle forhold mellom kjente som er uproblematiske. Terapueter jeg kjenner vegrer seg i allefall for å ha to som enten er fra samme familie eller godt kjente i terapi.

Akkurst nå går jeg på psykologstudiet, så da lærer vi vel kanskje noe om det etterhvert. Skal bli interessant :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...