Gå til innhold

Om du var i en luftballong.

Anbefalte innlegg

Gjest SuperGunda
Skrevet

Hadde med deg 10 ting - hver ting veide, tja.. si 100 kg. Iallfall, det finner ingen steder å lande - ballongen begynner å synke. Derfor må du kaste ut alle 10 tingene - 1 av gangen. I hvilken rekkefølge hadde du kastet dem?

10 Ting - Random Order

* Kjærlighet

* Mat

* Vennskap

* Fine klær

* En god jobb

* penger - mange penger!

* Utdannelse

* Muligheten til å få

barn

* Evnen til å tro på Gud

* Familie-tilhørighet

Skrevet

Hvis man uansett må kaste ut ALT for ikke å synke (kræsje), så vil vel rekkefølgen strengt tatt være uten betydning! ;-)

Men jeg hadde ihvertfall kastet ut evnen til gudstro først.

Skrevet

Hvis man uansett må kaste ut ALT for ikke å synke (kræsje), så vil vel rekkefølgen strengt tatt være uten betydning! ;-)

Men jeg hadde ihvertfall kastet ut evnen til gudstro først.

*blunker for å se at jeg ser riktig*

Jammen svarte du nøyaktig det jeg hadde tenkt å skrive.

ja ja, så får jeg bare si meg enig med morsan, jeg.

:)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

denne rekkefølgen: fine klær, penger, jobb, utdannelse, vennskap, (nå er det blitt veldig vanskelig allerede!)..mat, kjærlighet, muligheten for å tenke seg 'noe-mellom-himmel-og-jord'

Henriette1365380130
Skrevet

Enig med morsan, men kan vel like vel svare ;)

Evnen til å tro på gud, fine klær, penger, jobb, utdannelse, mat, vennskap, muligheten til å få barn, familietilhørighet, kjærlighet

Skrevet

* Evnen til å tro på Gud

* Fine klær

* penger - mange penger!

* Utdannelse

* En god jobb

* Familie-tilhørighet

* Muligheten til å få barn

* Vennskap

* Mat

* Kjærlighet

Elisabeth1365380359
Skrevet

Siden jeg vet at alt skal kastes ut, ville jeg valgt klærne først. Like greit å danse litt naken. Deretter utdannelsen. Hva skal jeg med den siden jeg vet jeg ikke kan beholde den. Jobb likeså. Og penger hiver jeg også. Siden alt skal kastes, kan jeg kaste maten nå. Kommer meg jo uansett ned snart. Har spist nok for dagen. Her ville jeg kastet muligheten til å få barn. HVa skal jeg med barn om jeg ikke har kjærlighet, som jeg vet jeg snart må kaste.

Så ville familie tilhørlighet forsvunnet, deretter vennskap, og kjærlighet. Jeg ville overaskende nok spart evnen til å tro på Gud til slutt. Ikke fordi jeg er religiøs, men fordi jeg ville prøvd å tro at alt kom til å ordne seg igjen. Godsnakket med ham, slik at jeg kanskje kunne plukke "sakene" mine opp igjen.

Gjest Gymsokken
Skrevet

1. Fine klær

2. Penger

3. Evnen til å tro på Gud

4. Mulighet til å få barn

5. Familie-tilhørighet

6. En god jobb

7. Utdannelse

8. Mat

9. Kjærlighet

10. Vennskap

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

*blunker for å se at jeg ser riktig*

Jammen svarte du nøyaktig det jeg hadde tenkt å skrive.

ja ja, så får jeg bare si meg enig med morsan, jeg.

:)

Enig. Evnen til gudstro har jeg nok aldri hatt uansett, så det er vel ikke noe å kaste engang :)

Gjest SuperGunda
Skrevet

Siden jeg vet at alt skal kastes ut, ville jeg valgt klærne først. Like greit å danse litt naken. Deretter utdannelsen. Hva skal jeg med den siden jeg vet jeg ikke kan beholde den. Jobb likeså. Og penger hiver jeg også. Siden alt skal kastes, kan jeg kaste maten nå. Kommer meg jo uansett ned snart. Har spist nok for dagen. Her ville jeg kastet muligheten til å få barn. HVa skal jeg med barn om jeg ikke har kjærlighet, som jeg vet jeg snart må kaste.

Så ville familie tilhørlighet forsvunnet, deretter vennskap, og kjærlighet. Jeg ville overaskende nok spart evnen til å tro på Gud til slutt. Ikke fordi jeg er religiøs, men fordi jeg ville prøvd å tro at alt kom til å ordne seg igjen. Godsnakket med ham, slik at jeg kanskje kunne plukke "sakene" mine opp igjen.

Er med andre ord ikke mye en trenger alene i en synkende luftballong ;)

Skrevet

Enig. Evnen til gudstro har jeg nok aldri hatt uansett, så det er vel ikke noe å kaste engang :)

*S* Jeg lurte også på om det logisk sett var mulig å kaste noe jeg ikke har!

Men jeg skal ikke påstå at jeg aldri har hatt denne evnen, for jeg ba kveldsbønn som barn og var med på søndagsskole! ;-)

Og på konfirmasjonsleiren kom det noen råkjekke studenter fra MF som fikk de fleste av oss 14-15 år gamle jentene til å se engler! ;-))

Skrevet

Uff da.

Liker ikkje slike tanke-eksperiment, eg.

Hmmmm... Dersom eg hadde visst at eg måtte kaste ALT eller havne i sjøen (eg reknar med at det er der vi er? For over land fins det da alltids stader å lande?) så kunne eg kasta ut Kjærlighet * Mat * Vennskap * Fine klær * En god jobb * penger - mange penger! * Utdannelse * Muligheten til å få barn * Familie-tilhørighet

i fullstendig vilkårleg rekkefølge, eller alt på ein gong, eller ingenting.

For eg ville IKKJE ha kasta ut evna til å tru på Gud. Ettersom eg no HAR den, er det noko eg vil døy med. Og da spelar det ingen rolle om eg kastar ut 9 ting eller ingen, liksom, når utfallet er gitt. Men dét er noko som eg ikkje kan gi frå meg, sjølv for å redde mitt likevel korte jordeliv.

Helsing

Skrevet

Gudstroen ville ryke først, det er helt klart... hvem kan tro på en som lar meg falle til bakken med et smell??

Men hvis jeg ville havnet i havet uansett så hadde jeg kasta pengene, klærne, utdannelsen og jobben. Men beholdt det andre... Noe vil man da dø med....

Skrevet

Evnen til å tro på gud

fine klær

utdannelse

en god jobb

kjærlighet

vennskap

penger

mulighet til å få barn

mat

familietilhørighet

Kjærlighet og vennskap gikk forholdsvis tidlig... skyldes vel at jeg er a-sosial og liker meg best alene. Men familien betyr alt for meg. Hadde vel ikke kastet den uansett jeg. Da hadde jeg heller styrtet i døden. Tror jeg. Kan jo ikke med sikkerthet vite hvordan jeg ville reagert i en "nær-døden-opplevelse". Har hatt slike opplevelser, men har da ikke hatt noen slike valg.

Skrevet

*Fine klær

*Penger – masse penger.

*Utdannelse

*En god jobb

*Mat

*Vennskap

*Familie-tilhørighet

*Muligheten til å få barn

*Kjærlighet

*Evnen til å tro på Gud

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...