Gå til innhold

Bihuler og CFS (chronic fatigue syndrome)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg sliter med tretthet - og har gjort det i noen år nå. Har vært hos legen og et par spesialister, men fordi jeg ikke har smerter i ansiktet når jeg bøyer meg forover så nekter de å tro jeg har bihule problemer. Fikk mast meg til en CT og jeg har en cyste (2.7 cm i diameter) i den venstre maxillary sinus. Vet ikke om den har noe med saken å gjøre i utgangspunktet. Den har sikkert vært der i 20 år (like lenge som jeg har vært litt tettere i den siden av nesen).

Det jeg vet (jeg har en master grad i fysioterapi og vil derfor regne meg selv som meget godt egnet til å lese forskning) er at det i en artikkel i Head and Neck Surgery Journal høsten 2000 ble slått fast at "extreme fatigue is more likey an indicator of a sinus infection" og "isolated headache and facial pain or pressure were less reliable predictors of a sinus infeciton".

"Nasal blockage, post nasal drip og fatigue" var mer indikativt - og jeg sliter med dem alle.

Iflg denne studien ville legen (en Dr James Duncavage først behandle med antibiotika) og så gjøre en CT scan hvis nødvendig.

Jeg har fått kortison sprayer - uten at det har hjulpet. Pga post nasal drip har jeg hatt en til to bronkitter / lungebetennelser i året og har trengt 2 til 3 uker med antibiotika for å bli kvitt dem. Slapp unna i år da jeg har brukt store doser med guaifenesin for å løse opp slimet - dette har hjulpet en del på symptomene. Under disse lange antibiotika kurene har også problemene blitt bedre, men værre igjen etter at jeg sluttet.

Er lei av å mase. Og trenger en lege som er villig til å hjelpe og følger opp. Noe må gjøres - og å fortelle meg at det "er nok bare stress" hjelper lite - dette har ødelagt for mye av livet mitt så langt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...