Gå til innhold

Kokvarm dusj :-o

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg helt rød i toppen. Etter å ha gått på tredemølla mi, så skulle jeg selvsagt dusje.

Akkurat mens jeg skyller håret drar guttungen ned i do - i rommet ved siden av.

Jeg bare hyler i, vannet jeg får i toppen er kokende varmt, og jeg er rød i panna enda. Lurer i grunn på hvordan håret blir når det tørker. Ei tørr tugge.

Dette har skjedd før også, men forrige gangen var det mannen som dro ned mens jeg dusjet. Da var det ikke hue.

Jeg har sagt ifra om dette før, men det går selvsagt an å glemme seg, men jeg hører jo ikke om noen går på do når jeg dusjer, så jeg står/sitter der helt uvitende. Å dæven å vondt det gjorde. Poenget er jo at det IKKE skal være sånn.

Hvordan får man fikset dette, og det litt fort. Fader det er jo direkte farlig. Jeg er knallheit i toppen, og lurer på om jeg er brent.

Gjest brent barn skyr dusjen
Skrevet

Tror den eneste praktiske løsningen for å hindre at det gjentar seg, er at DU (eller den som dusjer) fester en lapp til do-knappen: "Ikke dra i knappen, jeg dusjer!"

Ellers vil det bli umulig å huske.

Gjest Kjenner til ja!
Skrevet

Slik har vi det også hjemme hos min mor og far. Ikke morsomt å dusje hvis ho mor finner på å vaske koppan, eller noen gjør som hos deg..

Skrevet

Bytt ut dusjbatteriet med et som er både termostat og trykkstyrt. Det vil hjelpe. et slikt batteri vil automatisk regulere temperatur og trykk.

Skrevet

Slik har vi det også hjemme hos min mor og far. Ikke morsomt å dusje hvis ho mor finner på å vaske koppan, eller noen gjør som hos deg..

Nei, detter går ikke på andre ting enn når man drar ned i doen ved siden av badet.

Det er da enda godt, men nå må jeg få lagt jentungen, håper noen kan komme med noen gode råd så lenge om hva dette kan være.

Ringer ikke rørleggeren hvis det bare er en enkel sak å fikse selv.

Au.

Gjest stakkar, uff da
Skrevet

uff da. Det er røra som klusser litt med deg, og ikke greier å regulere lufttrykket selv, så det er desverre ingenting du kan gjøre, enn å kjøpe sånn dusjbaterri som simen sier, som regulerer vannet selv, med termostat... enkelt og greit;)

Skrevet

Bytt ut dusjbatteriet med et som er både termostat og trykkstyrt. Det vil hjelpe. et slikt batteri vil automatisk regulere temperatur og trykk.

Takk, dette skal jeg si til mannen. For jeg har ikke noe greie på sånt:-)

Er det DEN Simen? Isåfall var det svært så hyggelig å se deg igjen :-)

Skrevet

En ide å senke temperaturen på vannet? på varmtvannstanken gjør du det. Ikke anbefalt med mer enn 60 grader når en har unger i hus. Trenger ikke være redd for bakterier heller; for det er så stor utskifting av vannet når man er mange som bruker det.

Skrevet

En ide å senke temperaturen på vannet? på varmtvannstanken gjør du det. Ikke anbefalt med mer enn 60 grader når en har unger i hus. Trenger ikke være redd for bakterier heller; for det er så stor utskifting av vannet når man er mange som bruker det.

Fikk mannen til å sette ned til 64 grader nå. Det var grensa for bakterier sa han. Takker for tipset forresten :-)

Ellers går vi for Simens forslag ja.

Guri malla, det svir i knollen enda.

Skrevet

Fikk mannen til å sette ned til 64 grader nå. Det var grensa for bakterier sa han. Takker for tipset forresten :-)

Ellers går vi for Simens forslag ja.

Guri malla, det svir i knollen enda.

Ikke bra det der nei...huff, neste gang noen overser at du er dusjen slipper du kanskje å skolde deg iallefall....

..du får tømme en aloeVera tube i håret før du legger deg....(",)..

Skrevet

Takk, dette skal jeg si til mannen. For jeg har ikke noe greie på sånt:-)

Er det DEN Simen? Isåfall var det svært så hyggelig å se deg igjen :-)

Vi har sånt opplegg her i huset, og null problemer med dusjing og samtidig vannbruk i andre rom.

Skrevet

Ikke bra det der nei...huff, neste gang noen overser at du er dusjen slipper du kanskje å skolde deg iallefall....

..du får tømme en aloeVera tube i håret før du legger deg....(",)..

Ja, jeg skal iallefall legge en våt iskald klut på panna.

Skrevet

Vi har sånt opplegg her i huset, og null problemer med dusjing og samtidig vannbruk i andre rom.

Simens forslag ja. Skal få ordnet dette så fort som mulig.

Takker for innspill.

Skrevet

Så det finnes andre enn meg som sitter i dusjen, ja? Hehe. Jeg kan sitte der i en time jeg... Tror rekorden er to timer.

Her jeg bor nå er det ingen problem om noen trekker i do, eller lar vann renne i andre kraner. Men hjemme hos mor merker man raskt hvis noen trekker i do eller bruker vann. Da blir dusjen glodvarm eller iskald (alt ettersom). Men jeg greier som regel å klare å vri meg unna vannet med en gang, til det er tilbake til normal temperatur. Så blir "brent" eller kald i en brøkdel av et sekund. Er da ikke så vanskelig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...