Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, skaffet oss ny komfyr (brukt men kun 3 år gammel og ser veldig bra og fin ut :) ) - varmluftsovn, så nå lurer jeg på; hvordan skal varmluftsovn brukes? :) Skal visst være litt lavere temp + kortere tid enn oppgitt på oppskrifter....noen tommefingerregler her eller er det bare å prøve seg frem? :)

Og dere som har varmluftsovn, foretrekkes dette fremfor vanlig ovn funksjonen? Hvorfor isåfall? (min hadde iallefall mulighet for både varmluft + vanlig, antar det er vanlig?)

Skrevet

Jeg bruker aldri varmluftsfunksjonen, rett og slett fordi den bråker.

Har hørt at den er mest genial når man baker, da kan man ha to brett med boller f.eks. Jeg baker aldri boller.

Gjest papirtiger
Skrevet

Bruker det så godt som aldri.

Men jeg bruker tine-funksjonen på ovnen relativt ofte.

Skrevet

Jeg bruker bare den vanlige, selv om det er varmluft på den.

Ikke vet jeg om noen flott fordeler med varmluften. Og dessuten manglet den bruksanvisning da vi flyttet hit, så jeg aner ikke hvordan den brukes engang.

Vanlig stekeovn holder lenge. :)

Skrevet

Jeg bruker bare varmluft til alt unntatt kaker (sjokoladekake, sukkerbrød osv., de faller sammen med varmluft). Det går fortere og jeg har ikke oppdaget noen ulemper med det.

Gjest lissemor
Skrevet

Varmluftsovn gir jevn varme i hele ovnen,og du kan steke på alle riller.

Jeg steker alt på varmluft,syns det er helt topp.Bruker ca 20 grader svakere varme.

Skrevet

Jeg bruker bare varmluft til alt unntatt kaker (sjokoladekake, sukkerbrød osv., de faller sammen med varmluft). Det går fortere og jeg har ikke oppdaget noen ulemper med det.

Aha....testa med muffins isted, de ble litt flate ja...

Skrevet

Jeg bruker aldri varmluftsfunksjonen, rett og slett fordi den bråker.

Har hørt at den er mest genial når man baker, da kan man ha to brett med boller f.eks. Jeg baker aldri boller.

På den nye ovnen min er det en egen funksjon for å steke flere brett...som altså er forskjellig fra varmluftsfunksjonen visstnok..hm. Må teste endel :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...