poke Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Eldstemann er skoleflink og ivirig (foreløpig iallefall : ) ) Han har lyst å bli flinkere å skrive i norsk. Stil, historier, artikler osv. Hvordan utvikler man språket sitt på best måte? Hva bør han gjøre for å formulere seg litt bedre? Han skriver litt "barnslig" på en måte. Går første året på ungdomskolen og de forlanger enormt mye mer enn siste året på barneskolen. Både når det gjelder skriving i norsk og i engelsk. Takk for tips! 0 Siter
cecily Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Lese, lese, lese + skrive, skrive, skrive + diskutere, diskutere, diskutere. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Mitt råd er å lese mest mulig. Det gir et mye bedre språk. Selvfølgelig skal han skrive også og snakke, men primært lese mye. 0 Siter
Lucretia Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Som de andre har sagt, les bøker! Jeg var også flink i norsk på barne- og ungdomsskolen. Var medlem i bokklubb (bokklubbens barn og ungdomssboklubben). Leser desverre ikke like mye nå lenger (får dårlig samvittighet for jeg tenker at jeg burde lese pensum i stedet). Nå prøver jeg å skrive barenbok Håper jeg får den ferdig (og utgitt)! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.