Gå til innhold

Hva slags navn er Lillebil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste om en dame i Norge som het det og lurer virkelig på hva slags opprinnelse det har.

Artig navn da :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Lillebil Ibsen?

Skrevet

Lillebil Ibsen?

Det var en annen Lillebil. Må sjekke på SSB om deg går ann å hete det

Skrevet

Jeg vet om en dame som heter Lillebil!

Er hun norsk? Eller har hun noen utenlandske aner?

jeg har aldri hørt navnet før. Høres jo ut som en liten bil det.

Skrevet

Er hun norsk? Eller har hun noen utenlandske aner?

jeg har aldri hørt navnet før. Høres jo ut som en liten bil det.

Så vidt jeg vet er hun helnorsk. Kan ikke tenke meg noe annet land der Lillebil blir brukt heller... Høres liksom mest norsk ut, eller?

Skrevet

Så vidt jeg vet er hun helnorsk. Kan ikke tenke meg noe annet land der Lillebil blir brukt heller... Høres liksom mest norsk ut, eller?

har sjekket på statistisk sentralbyrå og det er visst 14 kvinner som heter det. Jeg lurte først på om det var noe nederlansk . Jeg får bare assosiasjoner til en liten bil. Det hadde vært anderledes om det var Lillebill.

Skrevet

har sjekket på statistisk sentralbyrå og det er visst 14 kvinner som heter det. Jeg lurte først på om det var noe nederlansk . Jeg får bare assosiasjoner til en liten bil. Det hadde vært anderledes om det var Lillebill.

Jeg er litt usikker på om hun jeg vet om, skriver det som Lillebil eller Lillebill. Jeg får assosiasjoner til "biller" når det skrives Lillebill, så Lillebil er kanskje like bra ;o)

Skrevet

Jeg kjenner en Lillebil. Datteren hennes heter Mitzie, så de har rare navn i den familien.

Alle er rotnorske.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

ref. nedenfor; jeg synes det høres dansk ut, jeg

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Det har sin opprinnelse i mopedbilen :)

Skrevet

jeg har jo hørt om Lillebil Ibsen, men selve navnet Lillebil får meg til å tenke på den skrekkelige Tele2 reklamen. *grøss*

Skrevet

I Norsk personnamleksikon står følgende om navnet Lillebil; kjælenamn laga til adj. (den) lille. Først nytta av skodespelaren Lillebil Ibsen (1899-1967), sidan i spreidd bruk på Sør-Austlandet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...