Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en ung kvinne som har blitt oppfordret av fysioterapeuter til å gå ned i vekt før jeg gjennomgår en ryggoperasjon. Jeg ser ikke spesielt tykk ut, men kunne veid 5-10 kg mindre. Problemet er at jeg har vanskelig for å mosjonere nå pga ryggskader og dessuten har jeg så små bryster at jeg tror de vil bli helt borte hvis jeg går ned i vekt. Spørsmålet er: kan jeg ta fettsuging på den nedre del av kroppen/hofter/lår? Hva er risikoen med dette, hvor kan jeg få det gjort, hvor mye koster det og hvor lang tid kan jeg regne med at det tar å bli bra igjen etter noe slikt? Man får muligens merker el smerter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173512-fettsuging-f%C3%B8r-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Om dette er en god ide eller ikke er vanskelig å si uten å ha sett deg. Generelt kan man si at fettsuging aldri er noe alternativ til slanking. Derimot er kan det være en egnet metode til å forandre proporsjone. (Det kan man i prinsippet ikke gjøre med slanking.) Derfor bør man først reduseree vekten ved kosthold og mosjon, og så vurdere fettsuging for å fjerne de overflødige fettdepotene som ikke lar seg slanke bort.

Hos friske pasienter medfører inngrepet svært liten risiko hvis det gjøres riktig og det fjernes moderate mengder fett. Mer info finner du på www.kveim.no.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...