Gå til innhold

Det er så urettferdig!

Anbefalte innlegg

Gjest trøstesløs

Jeg har fibromyalgi, men jeg får ikke uføretrygd pga at jeg er for ung.

Det er urettferdig!

Har den som er eldre mer vondt enn den som er yngre da?

Jeg er 35 år, har 3 små barn og ja, jeg har prøvd yrkesrettet attføring.

Fikk ingen ting ut av det.

De stanset den da jeg sa jeg ikke greide å sette meg på skolebenken enda.

(jeg hadde nettopp født minstejenta). Måtte ut i jobb 6 uker etter fødselen ellers hadde jeg mistet attføringspengene og retten til å fortsette etterpå. Enda jeg har en sykdom?!

Uføretrygd er kun for invalide sier min lege.

Jeg synes det er dypt urettferdig, i det minste kunne jeg ha fått tidsbegrenset ufør menst barna er små.

Jeg sliter fælt nå:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173515-det-er-s%C3%A5-urettferdig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig at du ikke anses som ufør, du klarer jo å ta deg av 3 små barn og kanskje husarbeid i tillegg? Hvis du ikke har vært i yrkesaktivitet etter at du fikk barn blir muligens din uførhet sett i forhold til din rolle som husmor?

De nye reglene gjør jo at det er veldig vanskelig å bli ufør i ung alder.

Gjest trøstesløs

Det er mulig at du ikke anses som ufør, du klarer jo å ta deg av 3 små barn og kanskje husarbeid i tillegg? Hvis du ikke har vært i yrkesaktivitet etter at du fikk barn blir muligens din uførhet sett i forhold til din rolle som husmor?

De nye reglene gjør jo at det er veldig vanskelig å bli ufør i ung alder.

Problemet er at jeg ikke greier å ta meg av barna som jeg skal. Mannen min må ofte ta seg fri fra jobb. De 15 dagene vi har er alt for lite og jeg holder på til jeg kjører meg på veggen.

Gjest fibrodama

Problemet er at jeg ikke greier å ta meg av barna som jeg skal. Mannen min må ofte ta seg fri fra jobb. De 15 dagene vi har er alt for lite og jeg holder på til jeg kjører meg på veggen.

Hva med å bytte lege?

Hørtes rart ut at du måtte jobbe i det tidsrommet du egentlig (hvis du hadde jobbet) skulle ha fødselspermisjon!

Hvis en ikke har jobbet når en blir syk, så er det mye vanskeligere å få ufør. Har en venninne som er i det dilemmaet. Også fibromyalgi. Så lenge hun klarer husarbeidet (som var hennes jobb da hun ble syk) så er hun pr. definisjon ikke ufør.

Det er jo igrunnen litt rart, for vi yrkesaktive har jo alltid hatt den husarbeidsjobben ved siden av jobb utenfor hjemmet. Om vi blir uføre, må vi fortsatt gjøre den vi også. Men DA blir det visst ikke regnet som jobb da? Vi blir jo bare uføre fra jobben utenfor huset. Mens de som ikke har jobbet liksom ikke er syke nok siden de klarer husarbeidet.

Merkelig praksis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...