Gå til innhold

Angst - sosial fobi


mann1960

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med angst en lengre periode. Panikkangst og sosial angst. Har ca 4 år nå

forsøkt Zoloft , seroxat og cipramil. Sisnevnte benytte jeg nå i en dose på 20mg pr dag. Problemet er at disse preparatene ikke har fjernet "stressreaksjonene" som gjør at jeg i arbeidssituasjon gjerne forsøker og unngå møter,kantine og situasjoner hvor jeg føler at jeg mister kontrollen. Legen har også gitt meg Inderal som kan tas ved spesielle anledninger. Jeg har også fått Sobril. Denne er jeg imidlertid svært forsiktig med og bruke.Kun i nødstilfeller. Det hjelper faktisk og vite at jeg bringer den med meg.Ved ferier eller hjemme har jeg sjelden disse symptomene.Siden disse SSRI preparatene ikke har gitt meg den ønskede effekt spør jeg om det er annnen medisinering du vil anbefale. Vennlig hilsen Mann 45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt cipralex i stedenfor cipramil. Jeg gikk selv på cipramil før, men cipralex er en ny og forbedret utgave. Den fungerer bedre for mange, har mindre bivirkninger sånn generelt. Alle medisinene du har gått på er i samme gruppe SSRI, men som du sikkert har merket fungerer de veldig forskjellig. Derfor er det et poeng i å prøve enda en sort.Selv går jeg på 15 mg cipralex.Jeg tror(må taes med en klype salt, kan sjekkes opp i felleskatalogen, at 20 mg cipramil omtrent tilsvarer 10 mg cipralex. Men jeg vet at for mange er 10 mg cipralex litt lite. Men man kan stå på 10 en stund, senere prøve 15 mg, ev 20mg for å finne rett dosering. Jeg synes det er bra at du ikke gir deg på å finne en medisin som fungerer best mulig.

Dette er bare et forslag.

vennlig hilsen Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det jeg, skrev i det forrige innlegget,kom jeg plutselig på medisinen buspar/buspiron. Det er et angstdempende middel, men hører ikke hjemme under benzodiazepinene.Du får den på blå resept.Gå inn på felleskatalogen og les under indikasjoner.Kanskje den er verdt et forsøk. Denne medisinen er god for mange, men jeg fikk dessverre hodepine av den(er veldig ømfindtlig på det området) Medisinen kan brukes i tillegg til et SSRI.Går ikke utover den seksuelle funksjonen har jeg hørt, og etter 2-4 uker på medisinen bør en kjenne virkning.

Igjen hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det jeg, skrev i det forrige innlegget,kom jeg plutselig på medisinen buspar/buspiron. Det er et angstdempende middel, men hører ikke hjemme under benzodiazepinene.Du får den på blå resept.Gå inn på felleskatalogen og les under indikasjoner.Kanskje den er verdt et forsøk. Denne medisinen er god for mange, men jeg fikk dessverre hodepine av den(er veldig ømfindtlig på det området) Medisinen kan brukes i tillegg til et SSRI.Går ikke utover den seksuelle funksjonen har jeg hørt, og etter 2-4 uker på medisinen bør en kjenne virkning.

Igjen hilsen bugge.

Tusen takk for din informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...