Gå til innhold

Smerter i korsryggen

Anbefalte innlegg

sveiser1365380816

Jeg er en mann på 63 år.Jeg er i god formda jeg trener flere ganger i uken.Går på tr.senter for å trene musklene i ryggen.,og jogger to til tre ganger i uken.Jeg harvondt i korsryggen,og ut mot siden.Det er først og fremst om morgenen jeg har mest vondt,og mest når jeg sitter.Når jeg stårog går blir jeg bedre,og ut over dagen er smertene nesten borte.Har ikke smerter etter trening.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173524-smerter-i-korsryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Høres veldig ut som en periodevis bukende mellomvirvelskive. Skiven sklir bakover når du krummer ryggen ( sitter) og glir på plass når du svaier/går/ligger. Du bør unngå trening særlig der bukpressen brukes mens ryggen er bøyd. Snakk med trener/fysioterapeut. Et forværrelsestegn vil være at smerten blir mer konstant og/eller sprer seg nedover i baken og benet. Da har skiven sklidd såpass bakover/sideveis at vi kaller det prolaps ( skiveutglidning) som "dytter" borti isjasnerven som går ned i benet. Gange er det beste du kan gjøre. Bilkjøring, mye sitting og løft med krum rygg vil forværre. Dersom plagene tiltar bør du oppsøke fastlege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173524-smerter-i-korsryggen/#findComment-1153209
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...