Gå til innhold

Feilmelding på en e-mail jeg aldri har sendt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker hotmail, og fikk i dag en feilmelding om at min melding ikke kunne leveres til mottaker. Og mottakers e-mail har jeg aldri hørt... det følger også med et attachment, et word-dokument på 0,01 MB. Virus?

Det står også dette: "If you

receive this e-mail in error, please do not read, copy or disseminate it in any

manner. If you are not the intended recipient, any disclosure, copying,

distribution or use of the contents of this information is prohibited. Please

reply to the message immediately by informing the sender that the message was

misdirected. After replying, please erase it from your computer system. Your

assistance in correcting this error is appreciated."

Eh..? Det finnes da ikke to personer med samme mailadresse, vel?

Skrevet

Er mildt sagt ingen ekspert, men det kan hende at din e-mail adresse er blitt misbrukt til å sende ut virusmail. Har selv opplevd å få mail fra meg selv (selvfølgelig ikke sendt av meg selv), til spam-innboksen...

Hvis dette er tilfelle, så kan en av mottakerene ha hatt en mailkonto som av en eller annen grunn har sendt "din" mail i retur?

Skrevet

Hvem er avsenderen?

Ser veldig ut som noe tøys ja, uten at jeg orka å bry hjernen min med alle de engelske orda.

Skrevet

Er garantert spam mail. De ønsker at du skal åpne den for å se om mailadressen din er i bruk, så fortsetter de å lasse deg ned med dritt mail.

Skrevet

Er garantert spam mail. De ønsker at du skal åpne den for å se om mailadressen din er i bruk, så fortsetter de å lasse deg ned med dritt mail.

Mailen jeg sendte skal angivelig hatt subject "oh"

og innholdet var "drugs?"

Merkelig. jaja, nå går den i søpla. :-)

Skrevet

Mailen jeg sendte skal angivelig hatt subject "oh"

og innholdet var "drugs?"

Merkelig. jaja, nå går den i søpla. :-)

Hehe, garanter dritt mail. Jeg også har fått noen slike selv om jeg ikke sender mail. De vet jo at de fleste sender mail relativt ofte, derfor sjangser de på at denne mailen blir åpnet. Vips så vet de at mailkontoen er i bruk og flere dritt mailer kan sendes.

Skrevet

Det finnes opptil flere virus som plukker tilfeldige adresser fra mailboxen på en pc, og bruker de som avsender på mail.

Hvis noen som har din adresse i sin adresseliste har fått ett slikt virus på pc'en, vil du få feilmeldingen hvis viruset sender mail til en ikke-eksisterende adresse med din adresse som avsender. Det skjedde ofte for en tid siden, da ett slikt virus "herjet" landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...