Gå til innhold

Engler og demoner, Dan Brown

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to bøkene er merkverdig like.

Jeg likte godt DaVinci-koden, men Engler og demoner ligger halvferdig på hylla. Det var ikke like festlig å lese noe som var bygget over samme lest, ispekket litt varierende detaljer.

Hmm...

Jeg hadde tenkt å kjøpe Engler og Demoner, men nå ble jeg usikker siden du forteller at den er så lik Da Vinci Koden.

Er den helt forutsigbar på komplottet også, eller er det bare i kirke-kritikken den er lik?

Skrevet

Hmm...

Jeg hadde tenkt å kjøpe Engler og Demoner, men nå ble jeg usikker siden du forteller at den er så lik Da Vinci Koden.

Er den helt forutsigbar på komplottet også, eller er det bare i kirke-kritikken den er lik?

Komplottet er likt, kirkekritikken skal jeg ikke uttale meg om. Hovedpersonen er den samme.

Inntrykket mitt baserer seg kun på de 190 første sidene - det var så langt jeg kom. DaVinci-koden slukte jeg....

Skrevet

Komplottet er likt, kirkekritikken skal jeg ikke uttale meg om. Hovedpersonen er den samme.

Inntrykket mitt baserer seg kun på de 190 første sidene - det var så langt jeg kom. DaVinci-koden slukte jeg....

Takk for tilbakemelding. Nå tror jeg heller at jeg bruker pengene på en annen krimbok enn Engler og Demoner...

Skrevet

Takk for tilbakemelding. Nå tror jeg heller at jeg bruker pengene på en annen krimbok enn Engler og Demoner...

:-)

Jeg endte opp med Mankells 'Før frosten' på fredag, og det går adskillig fortere unna.

Mankell kan sine saker, liten tvil om det!

Skrevet

:-)

Jeg endte opp med Mankells 'Før frosten' på fredag, og det går adskillig fortere unna.

Mankell kan sine saker, liten tvil om det!

Jeg er også veldig glad i Mankell.

Nå har jeg nylig oppdaget en ny (for meg)krimforfatter: Carl Hiaasen. Han har en frodig fantasi og noen temmelig spesielle personer. Bøkene hans er ypperlige etter at man har lest et par tunge bøker og ønsker å lese noe lettere og underholdende.

Men jeg foretrekker å lese en av bøkene av gangen, flere i strekk kan bli litt voldsomt :)

Skrevet

Jeg er også veldig glad i Mankell.

Nå har jeg nylig oppdaget en ny (for meg)krimforfatter: Carl Hiaasen. Han har en frodig fantasi og noen temmelig spesielle personer. Bøkene hans er ypperlige etter at man har lest et par tunge bøker og ønsker å lese noe lettere og underholdende.

Men jeg foretrekker å lese en av bøkene av gangen, flere i strekk kan bli litt voldsomt :)

Det skal jeg huske til neste gnag jeg er på jakt etter noe avslappende. Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...