Gå til innhold

Bedring etter to halve Cipralex?


Gjest På'n igjen

Anbefalte innlegg

Gjest På'n igjen

Det kan vel ikke være mulig? Men jeg har sovet hele natten og føler meg mye mer optimistisk allerede. Det MÅ vel være placebo, at jeg forventer bedring og derfor 'kjenner' bedring?

Noen som har erfaring med om Cipralec kan virke så raskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg begynte rett på 10mg Cipralex, og jeg merket faktisk også bedring veldig tidlig, allerede etter 1-2 dager. Og jeg er 100% sikker på at det ikke var innbilning. Ble mye mere avslappet i hodet, og fikk sove bedre.

Etter ca. 1 uke ble det en mere "normal" effekt, som om kroppen hadde vent seg litt til tablettene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest depresjon

Jeg merket bedring etter 1 dag med 5 mg. cipralex. Følte meg faktisk høy og lykkerlig! Men det var bare første gange jeg tok den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også cipralex'n virket nesten umiddelbart, men ramlet ned i kjelleren igjen rett etterpå. Jeg begynte på 10 mg, nå er jeg oppe i 20 mg pr dag og merker god bedring. Ikke sånn at jeg føler meg "høy" eller spesielt lykkelig. Føler meg som vanlig, bare med litt tiltakslyst igjen..innimellom i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går selv på cipralex, men fikk ikke den effekten du beskriver. Placebo eller ikke spiller ingen rolle, nyt den. Men hvis dette er det første antidepressivaet du prøver, bør du være oppmerksom på at hvis du i de aller nærmeste dagene nærmest blir manisk, og folk rundt deg begynner å gi tilbakemelding om det, så kan du være blant den som er bipolar 3. Det høres litt skummelt ut, men det betyr at de blir manisk av antidepressiva, og ikke tåler å gå på det. Da bør lege kontaktes.Ingen grunn til å tenke at det blir slik for deg, men synes ikke leger(primærleger)generelt er flinke nok til å følge opp i begynnelsen av en medisinering, og da kan det være greit å vite slikt.Foreløpig håper jeg du får like god effekt av medisinen som mange andre her inne. Og lite bivirkninger har den også(på svært mange).

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På'n igjen

Jeg går selv på cipralex, men fikk ikke den effekten du beskriver. Placebo eller ikke spiller ingen rolle, nyt den. Men hvis dette er det første antidepressivaet du prøver, bør du være oppmerksom på at hvis du i de aller nærmeste dagene nærmest blir manisk, og folk rundt deg begynner å gi tilbakemelding om det, så kan du være blant den som er bipolar 3. Det høres litt skummelt ut, men det betyr at de blir manisk av antidepressiva, og ikke tåler å gå på det. Da bør lege kontaktes.Ingen grunn til å tenke at det blir slik for deg, men synes ikke leger(primærleger)generelt er flinke nok til å følge opp i begynnelsen av en medisinering, og da kan det være greit å vite slikt.Foreløpig håper jeg du får like god effekt av medisinen som mange andre her inne. Og lite bivirkninger har den også(på svært mange).

Vennlig hilsen bugge.

Takk!

Jeg har brukt både Cipramil og Efexor tidligere. Efexor gav meg litt av den der maniske effekten. Men legen brydde seg ikke om det. Har lest om det jeg også.

Legen satte ikke opp noen kontrolltime til meg. Det ble overlatt til meg å ringe selv 'hvis jeg trengte det'. Jeg har vært i systemet så mane år at jeg ikke forundrer meg over noe. Jeg vet en del, av egen og andres erfaring, om slik medisinering, men hva med en nybegynner? Hender de får resepteni handa uten videre info også.

Jaja, gleder meg faktisk til å ta neste halve pille i morgen tidlig. Får håpe jeg fortsatt har den gode virkningen. Skal også passe på å ikke deppe om det kommer små nedturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Jeg har brukt både Cipramil og Efexor tidligere. Efexor gav meg litt av den der maniske effekten. Men legen brydde seg ikke om det. Har lest om det jeg også.

Legen satte ikke opp noen kontrolltime til meg. Det ble overlatt til meg å ringe selv 'hvis jeg trengte det'. Jeg har vært i systemet så mane år at jeg ikke forundrer meg over noe. Jeg vet en del, av egen og andres erfaring, om slik medisinering, men hva med en nybegynner? Hender de får resepteni handa uten videre info også.

Jaja, gleder meg faktisk til å ta neste halve pille i morgen tidlig. Får håpe jeg fortsatt har den gode virkningen. Skal også passe på å ikke deppe om det kommer små nedturer.

Jeg krysser fingre for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...