Gå til innhold

Sykemeldt i tre dager


Gjest den syke

Anbefalte innlegg

Gjest den syke

Jeg hadde et psykisk sammenbrudd for få år siden. Det tok meg lang tid å reise meg opp, men det lykkedes. Jeg har vært i full jobb i nesten to år. Jeg har likevel alltid enkelte fraværsdager siden jeg har migrene, og noen ganger får jeg over meg den ubeskrivelige psykiske trøttheten. Den fikk jeg over meg nå, var hjemme i går og har fått sykemelding hos legen til og med i morgen.

Etter den behandlingen jeg fikk av min forrige arbeidsgiver da jeg ble syk er jeg vettskremt for hva vil skje. Jeg har fått oppreisning, alt går bra, men likevel.

Jeg lever et aktivt, meningsfylt liv og føler meg ikke deprimert i det hele tatt, bare så ubeskrivelig trøtt. Så kommer bebreidelses tankene, som er kanskje tegn på depresjon. Jeg burde ha slappet av i helgen, istedenfor å gå ut. Jeg burde jobbe mindre, jeg burde ikke ha pusset opp så mye siste år. Jeg burde, jeg burde......

Jeg går konstant med dårlig samvittighet for å være aktiv, og mens jeg var syk hadde jeg konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke var aktiv nok. Jeg burde spise sunnere, trene mere osv. Jeg går turer nesten hver dag, og spiser egentlig ganske sunt. Trenger å gå ned i vekt og føler dårlig samvittighet pga. det.

Det mangler ikke på besservissere rundt meg, og jeg har sluttet å si ifra til en venninne når jeg har sykedager. Hun jobbet sammen med meg før, og har som de hadde på det arbeidsstedet en merkelig holdning overfor sykdommer. Jeg merker ikke noe til dette på det nye stedet, men..........

Vet ikke hvorfor jeg skriver alt dette, men trenger å tenke igjennom disse følelsene. Skal ta dem opp i neste time med psykologen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...