Gå til innhold

Tør jeg, tør jeg ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Den redde haren
Skrevet

Jeg har så veldig lyst å gjøre noe helt annet, i hvert fall for en periode.

Jeg er fast ansatt og godt voksen så det er ikke bare å si opp jobben. Jeg må tenke pensjonspoeng, sykerettigheter og hele pakka. Fornuft, fornuft for alle penger.

Jeg lurer veldig på om jeg kan leie ut leiligheten min og bare forsvinne ut i verden for noen måneder med laptopen. Jeg har nemlig lyst å skrive en bok, men har aldri gjort det. Dette har vært drøm i mange år, men pliktene uber alles....

Skrevet

Hvis du har råd til det så hvorfor ikke ;)

Hvis dette er drømmen din så tror jeg nok du kommer til å angre hvis du IKKE gjøre det.

Lykke til ;)

Gjest Den redde haren
Skrevet

Hvis dette er drømmen din så tror jeg nok du kommer til å angre hvis du IKKE gjøre det.

Lykke til ;)

Det er jo alltid en vurderingssak hva en har råd til. Jeg må ta en del sjanser. Jeg har virkelig strevd de siste årene med å etablere meg på nytt etter en skilsmisse. Jeg vil ikke miste det jeg eier og har bygget opp.

Skrevet

Det er jo alltid en vurderingssak hva en har råd til. Jeg må ta en del sjanser. Jeg har virkelig strevd de siste årene med å etablere meg på nytt etter en skilsmisse. Jeg vil ikke miste det jeg eier og har bygget opp.

Kan du ikke leie bort boligen din, slik at du ikke har løpende utgifter på denne, og så søke permisjon fra jobben for fx et halvt år? Det er jo ingen vits i å brenne alle broer for å realisere en slik drøm, dersom permisjon er et mulig alternativ da? Og pensjonsrettigheter som er bygget opp kan du evt. overføre til ny arbeidsgiver dersom du velger å si opp og starte i nytt firma når du kommer tilbake.

rosina1365380816
Skrevet

Lykke til ;)

Ja, du tør :0)

I allefall tror jeg det er verdt å ta sjansen.

Dagen i dag er alt vi har - og selv om det kan høres ut som en klisjè, så er det jo ikke det. Det er virkeligheten. Livet går så veldig fort forbi, og om man er heldig å få bli pensjonist vet man jo faktisk ikke. ..og er man så heldig tror jeg det kan være veldig fint å ha gode minner å leve på - fra den gangen man pakket sekken og tok sjansen på å følge en drøm. Lykke til på veien!

Jeg er en annen
Skrevet

Er det viktig for deg å få boka utgitt på et etablert forlag? I så fall, hvordan vurderer du sjansene dine for å oppnå dette? Ønsker du å leve av å være forfatter på sikt? I så fall, vær klar over at det kan være ganske vanskelig å ha skriving som eneste inntekt og at du i så fall må regne med å gå ned i lønn.

Jeg skriver ikke dette for å være negativ, men jeg tror det er lurt å være realistisk. Hvis du virkelig ønsker dette, og vil føle det som et tap hvis du ikke forsøker, så syns jeg du skal kjøre på.

Gjest Den redde haren
Skrevet

Er det viktig for deg å få boka utgitt på et etablert forlag? I så fall, hvordan vurderer du sjansene dine for å oppnå dette? Ønsker du å leve av å være forfatter på sikt? I så fall, vær klar over at det kan være ganske vanskelig å ha skriving som eneste inntekt og at du i så fall må regne med å gå ned i lønn.

Jeg skriver ikke dette for å være negativ, men jeg tror det er lurt å være realistisk. Hvis du virkelig ønsker dette, og vil føle det som et tap hvis du ikke forsøker, så syns jeg du skal kjøre på.

Nei det er ikke det som er viktig. Jeg har ikke tenkt så langt at jeg skulle leve av å være forfatter. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å skrive en roman, men en fagbok i første omgang. Det bor likevel en forfatter i magen på meg så hvem vet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...