Gå til innhold

hva betyr "invoice" på norsk?


Gjest holder på med en bestilling

Anbefalte innlegg

Gjest holder på med en bestilling

hjelper faren min med å bestille en reise over nettet og så har dette ordet dukket opp.Noen som kan fortelle meg hva invoice er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for svar . Har hørt at det også kan bety kvittering. Hva er riktig?

Invoice = faktura. En faktura kan jo være betalt, og i den sammenheng _fungere_ som en kvittering hvis den er stemplet eller på andre måter viser at den er betalt. Men invoice i seg selv betyr faktura og ingenting annet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engelsklæreren eh ikke akkurat...

Invoice = faktura. En faktura kan jo være betalt, og i den sammenheng _fungere_ som en kvittering hvis den er stemplet eller på andre måter viser at den er betalt. Men invoice i seg selv betyr faktura og ingenting annet. :-)

Invoice betyr faktura ja!

Kvittering er recipt, hvis jeg ikke husker helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...