Gå til innhold

Frustrert - håper på tilbakmelding


Gjest fiskebolle

Anbefalte innlegg

Gjest fiskebolle

Skal PRØVE å gjøre dette kortfattet. I dag ble jeg så sint at jeg nesten skremte meg selv. Var heldigvis hjemme alene slik at hylene mine og slamringen med dørene ble en "hemmelighet" mellom katten vår og meg. Hvorfor ble jeg så sint?? Kort om min situasjon. Er gravid med 6 uker til termin. Er 60% sykmeldt fra en kevende stilling som daglig leder i en liten bedrift. Jeg har funnet en vikar i mitt sted og må nå balansere mellom å gi henne en så god opplæring som mulig samtidig som jeg er 60% sykmeldt.Å lære vikaren opp på de få timene 40% jobbing innebærer er vanskelig når arbeidsstedet også er av en slik karakter at man stadig avbrytes pga et høyt tempo i bedriften. Å sette grenser for meg selv har jeg alltid syntes har vært vanskelig fordi jeg ikke liker å skuffe andre, jeg har høye krav til meg selv og jeg er veldig ambisiøs.Jeg har derfor strukket meg litt langt og godtatt arbeidskvelder for at hun og jeg skal få dette til i ro og mak. Kjenner nå at jeg er sliten og at det ikke er smart..... Summa sumarum..... når jeg i tillegg til ekstrajobbingen får telefoner og sms i hytt og pine med spørsmål mens jeg er hjemme sykmeldt og jeg får høre at persnonalet er litt irritert for ditt og datt.....diskusjoner jeg ikke har vært tilstede på.....så får jeg mark. Jeg blir sint og føler hun ikke respekterer at jeg er sykmeldt, men jeg forstår jo at jeg ikke har vært god med egen grensesetting. Er dette en problemstilling som dere der ute synes er dritteit eller er det noen andre personer der ute som kjenner igjen problematikken og som har råd.....?????? Hvordan balanserer man mellom å føle ansvar for jobb og sette grenser for egen helse????? Jeg ser ikke på meg selv som dumsnill, men en fair person som gjerne vil gjøre så godt hun kan men som ikke alltid synes det er så lett å si nei fordi jeg da får dårlig samvittighet. Resultat - begeret renner til slutt over slik at jeg blir så sint som jeg ble i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke noe teit, du er ikke alene. Du stiller et meget relevant spørsmål. Hvordan verner vi om oss selv? Hvor mange opplever ikke dette dilemmaet? Den som kommer med den perfekte løsningen blir rik med engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Dette er ikke noe teit, du er ikke alene. Du stiller et meget relevant spørsmål. Hvordan verner vi om oss selv? Hvor mange opplever ikke dette dilemmaet? Den som kommer med den perfekte løsningen blir rik med engang.

Tusen takk for svar og råd. Det gir meg en god følelse å vite at det finnes folk der ute som forstår hva jeg mener og som tar seg tid til å sende noen oppmuntrende vink. Jeg vil gjerne tilføye at det som gjorde meg ekstra sint er at jeg faktisk blir sint på meg selv fordi jeg setter meg i slike situasjoner. Med det mener jeg at jeg igjen og igjen er dårlig til å sette grenser fordi jeg ikke liker å skuffe andre og fordi jeg nok har et noe lavt selvbilde kombinert med et ønske om å være "perfekt". Ja, jeg vet at ingen er det og at det er et selvutslettende mål....... Men jeg har faktisk problemer med å sette meg selv foran andre innimellom. Men jeg jobber jo med saken. Har blitt bedre enn hva jeg var, men av og til faller man tilbake i gamle mønstre. I tillegg er vel vi gravide litt ekstra ustabile....... :) jeg håper dere alle får en fin kveld så skal jeg love at når jeg faktisk skal på jobb fredag så skal jeg gi klar beskjed om når jeg kan kontaktes og når jeg vil være i fred. Igjen - tusen takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og råd. Det gir meg en god følelse å vite at det finnes folk der ute som forstår hva jeg mener og som tar seg tid til å sende noen oppmuntrende vink. Jeg vil gjerne tilføye at det som gjorde meg ekstra sint er at jeg faktisk blir sint på meg selv fordi jeg setter meg i slike situasjoner. Med det mener jeg at jeg igjen og igjen er dårlig til å sette grenser fordi jeg ikke liker å skuffe andre og fordi jeg nok har et noe lavt selvbilde kombinert med et ønske om å være "perfekt". Ja, jeg vet at ingen er det og at det er et selvutslettende mål....... Men jeg har faktisk problemer med å sette meg selv foran andre innimellom. Men jeg jobber jo med saken. Har blitt bedre enn hva jeg var, men av og til faller man tilbake i gamle mønstre. I tillegg er vel vi gravide litt ekstra ustabile....... :) jeg håper dere alle får en fin kveld så skal jeg love at når jeg faktisk skal på jobb fredag så skal jeg gi klar beskjed om når jeg kan kontaktes og når jeg vil være i fred. Igjen - tusen takk !

Vil bare ønske deg lykke til på fredagen. Vet at det ikke er enkelt. Når du blir sinna på deg selv for at du ikke har satt de grensene du egentlig trenger å sette for å verne deg selv, så forsøk å se på det som noen treningsrunder du må gå på veien mot målet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette høres akkurat ut som min arbeidsplass!!

Man blir så låst i sin egen rolle at i frykt for å svikte så går det utover din egen helse. Uansett, når du er sykemeldt, så ER du det! Det er viktig å huske på. Det bør også vikaren din respektere uten videre. Det bør også være i hennes interesse å håndtere konflikter uten å konfrontere deg først, hun skal jo snart klare seg på egen hånd likevel?

Ønsker deg lykke til med resten av svangerskapet, ta vare på deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...