Gå til innhold

Poenget med forumet!


Gjest engelen

Anbefalte innlegg

Gjest engelen

Trodde i grunnen at poenget var å skrive tanker og hjelpe hverandre til å tenke på en ny måte. Jeg vet jeg har hatt mine negative innlegg her, men jeg skal tameg selv i nakken!!

Mange innlegg her er på grensa. En spiseforstyrrelse er jo egentlig et symptom på at noe annet er galt. Egentlig så er det jo ikke maten som er problemet, men det psykiske. Man orker ikke å kjenne på de vonde tankene, ergo derfor blir det lettere å la være å spise. Mange har jo også ett ønske å bli tynn, tynn med stilkebein..

Blir ganske sjokkert over de innleggene som kommer der folk skriver sin vekt og høyde og klager åp at de er for tykke, når de er undervektige! Skjønner at det er vanskelig å se seg selv slik en er..

Alle burde lære å bli glad i seg selv, alle fortjener positiv respons av andre, og bekreftelse på den man er.

Til dere som spør om dere har en spiseforstyrrelse bør finne noen å snakke med som kan være til hjelp! Jeg vet av egen erfaring at en sf er en vond sirkel, man blir ikke frisk på en to tre, men det går an å prøve!

Tror de er enklere for en som er klar over sin sf å bli frisk. Man må på en måte ta et valg, bestemme seg om man vil leve eller ikke!!

Jeg kommer heretter til å svare andre, istede for å skrive innlegg selv. Ønsker absolutt ikke å påvirke dere andre. Tror det er viktig at man oppmuntrer hverandre!

Klart det er godt å få ut tanker, men det er ikke særlig gøy å høre om hvor lite noen spiser, eller om de spyr opp maten osv. tror man blir altfor påvirket av hverandre og tenker: Hjelp, jeg er ikke syk nok.. Tror ikke det er ønskelig med noen konkurranse her!

Syntes det innlegget til lillebie var kjempeflott:) Enig i at Laila og Jorunn gjør en kjempeflott jobb!!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i med deg:-)

ville bare si at jeg er enig med engelen. endel innlegg er på kanten.. vet også at jeg har skrevet noen slike innlegg. har ikke vært på dol på ei stund.. har ikke orket..det er blitt på en måte en 'konkurranse' stemning her.

men jeg håper alle har det så bra så de kan få det.. og lonelygirl,camilla, engelen og nedia tenker på dere!

er enig i at legene hjelper så godt de kan her.

*mange klemmer fra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære Engelen

Synes du og mange med deg har innlegg som forteller hva dere egentlig vil. Tror INGEN her på forumet bevisst har ønsket å gjøre hverdagen vanskeligere enn det den er, men at mange av disse mere destruktive innlegg bare er et bilde på hvor slitne, forvirret og sugne dere er på å bli forstått, tatt på alvor og endelig få anledning til å sette ord på alt det som til tider opptar dere. Til tross for at vi skjønner deres fortvilelse er vi som dere veldig opptatt av at dette skal være et konstruktivt forum der flest mulig føler seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engelen

KJære Engelen

Synes du og mange med deg har innlegg som forteller hva dere egentlig vil. Tror INGEN her på forumet bevisst har ønsket å gjøre hverdagen vanskeligere enn det den er, men at mange av disse mere destruktive innlegg bare er et bilde på hvor slitne, forvirret og sugne dere er på å bli forstått, tatt på alvor og endelig få anledning til å sette ord på alt det som til tider opptar dere. Til tross for at vi skjønner deres fortvilelse er vi som dere veldig opptatt av at dette skal være et konstruktivt forum der flest mulig føler seg hjemme.

Syntes det er flott at dere svarer og ser meningene våre. Jeg skjønner at noen trenger å bli forstått, og det er flott at de kan bli det her!! Vi får være med å hjelpe slik at andre kan bli forstått, og det er det jeg syntes du og Laila gjør en god jobb med!!

Men for os som kjenner forumet veldig godt, håper jeg det kan bli mindre fokusert på hvor mye eller lite man spiser, om man kaster opp etc... vekt osv. Det er med på å gi andre følelse av at de ikek er syke i det hele tatt, og det blir feil.

Vi må ta vare på hverandre!!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest engelen

ville bare si at jeg er enig med engelen. endel innlegg er på kanten.. vet også at jeg har skrevet noen slike innlegg. har ikke vært på dol på ei stund.. har ikke orket..det er blitt på en måte en 'konkurranse' stemning her.

men jeg håper alle har det så bra så de kan få det.. og lonelygirl,camilla, engelen og nedia tenker på dere!

er enig i at legene hjelper så godt de kan her.

*mange klemmer fra*

Tenkler veldig mye på deg vennen!! Er usikker på om det er min eller din tur til å skrive mail??

trøste klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...