Gå til innhold

sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest spider voman
Skrevet

Jeg jobber fast 5 timer i uka og resten er på tilkalling og vikariat.Har jobbet bortimot full stilling de siste 12 mnd.Saker er den at nå er jeg sykemeldt pga vondt i skuldrene.Arbeidsgiver skal betale lønn de første 14 dager.No sier arbeidsgiveren at diden jeg bare står på vaktliste 5 timer i uka er det bare det dem betaler i sykelønn selv om jeg har jobbet nesten full stilling.Trygdekontoret skal betale resten spurte dem.Holder det at jeg sender sykemelding til trygdekontoret og dem og arbeidsgiver order opp imellom seg eller må jeg sjøl ringe dem å ordne det?

Gjest spider voman
Skrevet

Spør arbeidsgiver

Spurte arbeidsgiver.Han sa spørr trygdekontoret

Skrevet

Spurte arbeidsgiver.Han sa spørr trygdekontoret

Da ville jeg ringt trygdekontoret og sjekket med dem. Jeg vet ikke hvordan det stiller seg i slike sammenhenger, men synes dette er interessant siden det er en kjennsgjerning at dette er en vanlig situasjon i helsesektoren.

Gjest spider voman
Skrevet

Da ville jeg ringt trygdekontoret og sjekket med dem. Jeg vet ikke hvordan det stiller seg i slike sammenhenger, men synes dette er interessant siden det er en kjennsgjerning at dette er en vanlig situasjon i helsesektoren.

Vist dem mener at jeg skal leve på 5 timer i uka,er det noe galt en plass.Det er jo ikke min feil at jeg er syk og ikke kan ta ekstra vakter

Skrevet

Vist dem mener at jeg skal leve på 5 timer i uka,er det noe galt en plass.Det er jo ikke min feil at jeg er syk og ikke kan ta ekstra vakter

Dette er jo spørsmål om arbeidstakers rettigheter, og det å ta ekstravakter gir ikke samme rettigheter som fast ansatt.

Selv tar jeg ekstravakter i en annen kommune siden jeg 100% fast ansatt i min hjemkommune. Det gir meg ingen rett til sykelønn utenom de fast avtalte vaktene, de som står på vaktlista de første to ukene er arbeidsgiver pliktig å betale. Utenom det betaler ikke trygdekontoret noen ting siden jeg har full jobb et annet sted. Der mener jeg at du har rett til opptil full jobb, dvs. hvis ekstravaktene er avtalt. Hvis ikke tviler jeg på at du har rett på noen ting. Alt dette vet trygdekontoret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...