Gå til innhold

Ishockey for barn.

Anbefalte innlegg

Gjest fra sine
Skrevet

Noen spørsmål fra en nervøs mamma til en sjuåring med hockeydilla.. Spiller i hvert friminutt og hele SFO tiden på skolen.

Er det vanlig å spille\leke med ordentlig (les: livsfarlig) puck når de er små?

Hvor lang skal kølla være? (he-he)

Hjelm med gitter? Uten?

Tannbeskytter?

Hvilke hockeylag er "kule"? Vi bor på Hadeland, tviler på at det er noen lag her.

Guttungen har tydeligvis funnet drømmesporten, og vi foreldrene kan ingenting om dette.

Skrevet

Tror ikke du trenger å være bekymret, her begynner gutta på hockeyskole 2 år gamle med bruskasse som støtte!

Vanlig å leke med kølle og puck i den alderen din sønn er i, min begynte lenge før det.

Kølla skal rekke til nesa uten skøyter og til haka med skøyter på beina.

Hjelm med gitter anbefales, hjelm med eller uten gitter påbudt på hockeyskole og med gitter når dem begynner på lag og skal spille kamper.

Tannbeskytter er ikke vanlig i den alderen.

"Kult" lag, må bli Vålerenga det da :-), de har hatt hockeyskole i hele fjor høst som fortsetter enda en stund, det er lørdager.

Kanskje Gjøvik er nærmere dere? De har lag der også.

Min sønn begynte 6 år gammel på hockeyskole, men lekte med kølle og puck fra 3 årsalder.

Har mange gode minner fra barne og ungdomsårene hans med den idretten, mange fine kamper og turer i inn og utland hvor foreldrene var med og vi hadde det veldig hyggelig sammen.

Da han kom i slutten av tenårene synes jeg det ble tøfft....går jo ganske hardt for seg, men de er godt beskytta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...